lördag 7 augusti 2010

Sista semesterlördagen


Godmorgon soliga fina sista semesterlördag!

Ja, för på måndag är det dags att arbeta igen och sen är det slut med lediga lördagar.
Igår kväll stod jag i garget och målade möbler.
Trots att vi haft semesterstängt så har min mamma varit en hel del i butiken ändå... Och mycket möbler har försvunnit. Därför har jag myyycket att måla ikapp! Roligt! Men det kommer nog att ta "några" dagar innan jag kommer ifatt med hur jag någorlunda vill ha det i butiken ... Jag vill alltid ändra på det mesta och fixa och få det mysigt på diverse sätt... Annars är jag INTE nöjd... *ler*...
Som tur var kom en hel pall från Miljögården igår så nytt finns att skylta om med.

Jag har endast besökt två loppisar i sommar(!).
Ett av fynden var denna gamla snurrstol i trä som numera står i vårt sovrum.
Den var klädd med slitet vinrött tyg, det åkte bort och vips blev den som jag ville ha det.


Dags att ta hand om sista semesterdagen som sagt!

Hoppas ni får en riktigt fin augustilördag!

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Underbar stol, helt perfekt som den är! Mina pallar visade sig vara väldigt fina trärena, efter att jag skrapat och skrapat färg, så jag tror att jag låter de vara så! I alla fall ett tag...

Signe 1 sa...

Åhhh vilken bedårande stol!! Riktigt fynd vill jag lova!:-)

Ja, jag tar alltid med mig löpardojjorna när vi åker till mallis, sen springer jag efter stranden som alla andra;-) men man får ju ta det suuupertidigt, annars blir det ju för hot!! Gymmat har jag aldrig gjort där, men det kanske är läge att prova i år:-)Tack för tipset!:-)Jag längtar så, nu är det nedräkning på riktigt, hihi...

Njuuut den sista lediga lördagen nu!

Kraam Sofia

Unknown sa...

Ha en fin helg och min semester är slut efter helgen också!
Snygg stol!
Kram Anna

Kristin sa...

Hej Mariette! Tusen tack för din så gulliga kommentar om oss och reportaget, jag blir jätteglad, orden värmer! :-) Tycker huset ser snyggare ut i tryck än i verkligheten *fniss*, kameran ljuger nog lite... ;-)

KRAM och ha det så bra, jag börjar också jobba på måndag igen!

/Kristin

Norregård sa...

Hej!
Jag som letar efter något liknande....Ahhh vill ha den stolen;o)

På måndag är det dags att jobba igen....

Kram Malin

Millas hem sa...

Snurrstolen är ju bara helt bedårande! Om du tröttnar....

Ha en go lördagskväll!

Kram Camilla

LOPPISLIV sa...

Stolen ser ju helt underbar ut, sååå snygg!! Ha en fin lördagskväll. Kram Paula

Millygarden sa...

Åh vilken fin stol..den är en jättefin kontrast i ditt fina rum.

Kramis Marina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är alltid lite vemodigt när semestern är slut, man vet ju att sommaren också snart är slut då. Men när man väl börjat jobba så är det bra också, du har ju din fina butik och gå till. Jag återvänder till ett gäng gapande (i bästa fall) ungar, jobbar med tandvård.
Snygg stol du köpte, inte många köp, men det du köpte var fint. Den stolen kommer du trivas med.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Annika Christensen sa...

Jag hade en jättefin lördag men idag regnar det och det tycker jag också är fint.
Skall du till formex?
Hörs
Annika