onsdag 4 augusti 2010

Shopping!

Hej!
Lite shopping à la Stockholm blir det idag! Inte är det svårt att sätta sprätt på pengar när man är i storstan... Det är snarare så att det är svårt att hålla i dem..*ler*... Men har man inte så mycket tid så hinner man ju inte shoppa så mycket, inte så mycket som man önskat i alla fall, kanske en fördel?!

I alla fall så blev det ett par nya stövlar inför hösten. Perfekt att börja starta upp höstgarderoben med!

Stövlar Scorett.

Lite Hand Soap från House Doctor, köpt på Syster Lycklig,- det kan man väl unna sig för att få det lite lyxigt i köket...

Snyggaste saxen kommer från finfina butiken Granit! Kommer att hänga framme på en krok i mitt kök i höst!


Idag har jag verkligen haft sötaste lilla bärplockarhjälpen man kan tänka sig! Nova stannade och hjälpte oss hela dagen!
"Varför tar du så mycket kort? Min mamma tar inte kort på lökar i alla fall...! "


För ett tag sedan köpte jag en gammal soffa som ska fixas till...
Den kommer att kläs i detta tyg... Lisa Bengtssons "Mademoiselle" för Mairo. Tror det kommer att bli läckert... Och så en massa vitt kantband till... Lite mer arbete där ja... Får väl se när den blir klar!


Och så snyggaste "shoppingkassen" från Designtorget. Perfekt att ta med sig till butiken när det är dags för lite matinköp.
Japp, det var lite av vad som var i påsarna hem!

Hoppas ni haft en riktigt bra dag!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så søt jente! Ikke rart hun lurer på hvorfor du tar bilde av løk. ;) Men, stilig bilde, det ble det.:) Flotte saker du har shoppet!! :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men ååå vad mycket fint du har shoppat. Stövlarna var helt underbara. Jag har också börjat titta på stövlar, även om jag hoppas det dröjer läääänge innan de behövs=)

Vilken söt tösabit du haft till hjälp!

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Betty sa...

Hejsan där !
När jag ser den vackra bilden på dig så förflyttas mina tankar tillbaka till en romantisk tjugotalsfilm.
Grattis till fina inköp , hoppas jag gör lika många på min tur imorgon.

Många kramar från Betty !

Signe 1 sa...

Stövlarna var riiktigt snygga!:-) Ja nu får man ju snart ta fram stora plånboken (ehh??) och börja shoppa höstkläder *ler*. Jag älskar all form av shopping!!

Ha en fin torsdag!

Kram Sofia

StrandviksVillan sa...

Superläckra stövlar!
Hmmm... undrar vad jag har i skåpet att ta på fötterna i höst?
Spännande tyg du har valt till soffan, blir säkert jättesnyggt!

Ha det bra!

Noamaja sa...

Jag älskar också Granit! Hmm, kanske kunde man få lov att köpa ett till par stövlar i år, skulle gärna ha ett par som är lite lägre i skaften som de du visar;-)

Ha en fin dag!
A

Unknown sa...

Inte är det svårt att sätta sprätt på pengarna inte....men kul är det ju. Finfina saker du har handlat.
Kram Anna

Lena sa...

Snygga stövlar ! Helt i min smak