måndag 6 april 2009

Mera vår!

Vårtecken på måndagarna fortsätter! Tittar ni in till Humlebacken, länk i högermarginalen, så ser ni vilka som mer är med. Från norr till söder! Här i halland skiner solen och lördagen bjöd på riktig försommarvärme! Varför måste pensèerna bara vara planterade? Man ser ju ännu tydligare hur söta de är när de får ligga på en vattenspegel och flyta...


Älskar vide!

Kuddmossan hänger med...fast att vårblommorna gjort sitt intåg!
I vår vitsippsbacke vid huset har förgätmigej börjat kika upp. Och i mina ostädade rabatter lyser krokusens gula blommor ikapp med solen.
När vattnet ligger spegelblankt och stilla i kvällssolen känns det nästan som sommar. Kortet tog jag i lördes kväll. Kraftstationen är utsikten från vårt hus och är byggt i samma stil som huset...


Tack för alla peppande ord om vårt bygge och slit!

Kram!


28 kommentarer:

Stenlycka sa...

Så vackra bilder!
Ha en bra påskvecka!
Kramar Stenlycka

VITA NYANSER sa...

Åh vilka fina bilder! Det är något speciellt med vatten, jag bara älskar det.

Ha det bra
Krma l-l

Jessica sa...

å vilka vackra och våriga bilder ser hur underbart som helst vid vattnet hoppas du har en underbar dag kram jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint och följa med på din vårspaning. Det ser härligt vårigt ut! Jättefina foton också.
Ha nu en fin påskvecka
Kram till dig
AnnaMaria

Anne sa...

Vackra vårbilder som alltid!
Du är så duktig både på att "pynta" och fota.

Kram Anne

Karin sa...

Det har du helt rätt i; jag ska prova penséerna på vattenspegel jag med. Härliga och vackra bilder och vårtecken. Ha en skön måndag!

Kram Karin

Maliva`s verden sa...

Wow..så herlige vårbilder det var her inne hos deg:O)Love it.....Klem fra Maliva

Bodil sa...

Så vackert, så vackert. Tänk att det kunde explodera så i naturen i förra veckan!
Kram

Hanna sa...

Vackra bilder!
Hanna

rosenskära sa...

Hej Mariette, vackra bilder och vattenspegel är magisk.
Jag lät inlägget från igår vara kvar så det får bli min vårteckensutmaning, tycker inte det blir mer vår än vitsippsbilder!

Kram/Lena

Anneli sa...

Underbara vårbilder!
Jag följer med spänning hur din butik växer fram...är så nyfiken att få se hur innergården kommer att forma sig!!

Kram

Evelinas hus sa...

Hej,
Jättefina bilder! Det är så kul att följa byggandet av butiken. Kommer bli så himla fint.
Kram Caroline

Lallis - liv och leverne sa...

Oj så vackert:) Kram Lallis

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakre vår bilder du har tatt... Nydelig=)

Klem Kerstin

Bygatan sa...

Vackra vårbilder som man blir glad av!

HA en bra dag! Kram Lena

alegni sa...

det är ju helt otroligt att våren är så långt hunnen hos er redan!
här lyser snön vit på marken :(
kram
ingela

Merja sa...

Så fint med flytade penseer och så lätta att fotografera då;) Annars är det ju ett riktigt mar att få med dom på bild ordentligt...
Glad Påsk!

Gårdsromantik sa...

Ja nog är det skillnad p norr och söder!

Här har vi massor med snö!
:-)

Kram Maud

gamla skolan sa...

Vackra , vackra vårbilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Stjärnor & Champagne sa...

Nu har jag missat några inlägg. Vilka fina bilder du har tagit.

Kram Anne

Viveka på Humlebacken sa...

Oj vad vackert. Framför allt sista bilden. Ser ni det från huset alltså, Wow

Marie sa...

Ljuvliga vårbilder och oj vilken vacker bild på vattnet!

Kram Marie

In my house sa...

Ååååå, vilka härliga bilder!!!! sån vår känsla =)

Önskar dig en Glad Påsk i för skott =)

Kraaam j

Fröken Fräken sa...

Härligt poetiska bilder, som alltid när du är i farten!
Jag funderade om jag skulle vara med i vårteckenutmaningen, men det skulle nog mest bara bli en massa bilder på gråa snöhögar.. inte så vårigt!
Men! Det sägs att det ska bli uppåt 8-9 plusgrader här till påskhelgen! Jag hoppas verkligen att det stämmer.

Karin Lindström sa...

Hej min vän!

Vill oxå berämma er för allt slit ni gör med butiken. Ni är verkligen duktiga och det kommer att bi så fint. Vilken innergård!

Härliga vårtecken du visar, och dina bilder är ljuvliga som vanligt.
Hoppas vädret håller i sig över Påsken och att ni får lite ledigt!

Många soliga kramar
Karin

Goa sa...

Jag säger bara...det samma kära vänenn min..!
Och jag blir såååå glad för dina ovärderliga hälsningar! Att jag vill Slänga dammvippan i väggen och...dansa runt med dig, istället..:)

Glad påsk på dig! och må det goda springa runt dig...alltid!

KRaaaaaaaaam...

Kristina sa...

Mmm, jag känner hur vårkänslorna spirar när jag tittar på dina fina bilder! Hoppas du får en härlig påsk!
Kram/Kristina

♥ Fyra årstider sa...

Det där med vackra bilder..det kan du..underbart..och GLAD PÅSK även till dig..
Kram Lotta