lördag 4 april 2009

Grovgöra!

Förutom att vi jobbar med att iordningställa invändigt i butikslokalen så försöker vi även få lite ordning på innergården. Idag var det verkligen väder att försöka hålla sig utomhus! Och det kändes som att vi äntligen kunde se lite konkreta former på hur det hela ska bli! Inte bara en stor sandhög eller en uppgrävd gårdsplan!
Här ska det växa rosor, lavendel, buxbom, höstanemoner, pioner, bärbuskar mm! Det ska läggas singel och så lägger jag en massa sten som jag samlat när gården grävdes upp.
Tanken är lite gammeldags stuk på gårdsplan med sittplatser och mysiga ting i kombination med grönska och blommor!
Lantligt är min melodi!
I längan som syns finns plats för lite antikt och loppis...man måste ju ha planer och projekt! Även om kanske inte allt kan realiseras direkt!

Bilden under visar tidigare i veckan...Sista bilden visar hur det såg ut från allra första början...så lite har det hänt kan man konstatera! Och mer ska det bli!
Trött, men nöjd! Mer stenbärande, planterande och målande blir det imorgon!
Ha en skön söndag med mycket sol!
Kram!

37 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj vad mycket som har hänt här hos dig. Det kommer att bli spännande att se din plantering ta form. Dina stenar ser redan ut ta fina former i den planering, så snyggt.
Vilka ljuvliga dörrar! Man vill ju bara ta tag i en och gå in...
Kram Marie:)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oj så flitiga ni är, det kommer att bli hur fint som helst.
Ha det så bra,
Lydia

lottens vita och gröna sa...

ohhh mariette, vilket ställe, du har verkligen härliga idéer och jag önskar jag hade bara att svänga förbi och se allt det fina! trädgårdsplanerna låter sååå fina, och guuu så ni kämpar och det blir ju så himlans bra!

varmkram och stoooooort tack för din hälsning om reportaget, den värmde!
lotten

Noamaja sa...

Det blir ju så fint!

Kram,
A

♥ Fyra årstider sa...

Så fantastiskt att få vara med er på resan. vilken dröm.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

HERREGUD så fint det blir!!! Lägger ni kullerstenen helt själva?? Eller har ni hjälp? Jag vill så gärna lägga kullersten på min uteplats och mannen sa såklart... "JAG vet inte hur man gör, jag har aldrig lagt kullersten...". Hhrrmm.

Nu vill jag ha kullersten!

Kram Jenny

Tine sa...

Good morning...

i don't understand anything you wrote, but i think it's you're garden...and when happend what i think it will be wonderful...

so make pictures if you were ready..so i can see if i would be right ;o)

heartly hugs tine

alegni sa...

åhh, det kommer att bli alldeles underbart!
kram
ingela

Stenlycka sa...

Ååååå... så fint med all sten, jag blir så lycklig! Tänk vad vackert det blir med blommor och buskar.
Det är väl bra att ha mycket planer och projekt, en antik/loppis låter inte alls fel.
Ha en bra dag med att lägga sten!
Kramar Stenlycka

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer att bli jättefint, ser framför mig det du beskriver! Du kommer att få ett riktigt längta till och åka ställe.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Heidi-anitha sa...

Det kommer til å bli sååå fint i din hage.. Så flinke dere er ! Det er jo akuratt som dette jeg vil ha det.. jeg kommer til å spare dine bilder om det erok? og ha dem i min mappe til det blir min tur...Håper det er ok?

Gleder meg til sommer og sol og blomstene står i full blomst og alt er himmelsk vakkert...

Tenk å få nyte en sommer i denne hagen... Åh, jeg gleder emg til å følge med deg..

Nydelig tapet og foresten - og faktisk har du kjøpt min Drømme -dør... hmmmm.. Så heldig du er..

Ønsker deg en god påske. Skal nok bli godt med noen rolige dager, ettersom dette tar mye tid og krefter...

Du har jo nok i butikken ogvet jeg:)

Stor stor påskeklem til deg:)

gamla skolan sa...

Så fint allting blir !! Trädgården kommer också att bli fantastisk ! Jag har kanske inte varit med från början , men är det ett helt hus du köpt ? bor du här också ? Jag trodden bara att det var en butikslokal !? Kramar Susanne / den gamla skolan

Maria renoverar sa...

Hej!
wow, vilket slit. Men det blir helt fantastiskt!
Hoppas du hinner njuta lite av våren.
KRam Maria

Maliva`s verden sa...

Hei,så gøy at jeg fant frem til din spennende og inspirerende blogg...Her vil jeg følge med videre:O)Klem fra Maliva

Love Your Homes sa...

Hej Mariette,

tittar förtjust på bilderna, det är så inspirerande.
Det är ju rätt tungt jobb, men resultatet kommer att vara värt allt slit....så kämpa på!

Ha det gott och spara på ryggen!
Ia

Designe sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig! :)
Vilken underbar gård ni har där! Ser jättefint ut och planerna låter lovande! Trevlig helg! Kram :)

Bygatan sa...

Men oj så flitiga ni är!
Å så fint det kommer att bli och är redan med all vacker sten.

Va duktig du är som kan planera så i trädgården, utifrån hur det såg ut i början. Otroligt!

Ser fram emot mera..

Ha en skön söndag! Kram Lena

Nettan sa...

Börjar att känna mig liite tjatig.. men guud va fint det kommer att bli!!!
Å vilka snygga tapeter..de var värda att vänta på!
Kram Nettan

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vad ni jobbar på. Jag kan riktigt se det framför mig hur vackert det kommer att bli.

Kram Viveka

Malmkakan sa...

Oj, oj, oj vilket jobb ni lägger ner! Det kommer att bli kanon när det blir klart...

Kram, Cecilia

Kristina sa...

Oj vad härligt att få planera trädgården helt från grunden! Jag tror att det kommer bli jättemysigt.. Hoppas att jag får möjlighet att kika förbi någon gång =)
Ha en härlig dag!
Kram
Kristina

i et lite rødt hus sa...

Litt av en jobb, men ser ut til å bli kjempe fint. Skal bli spennende å se hvordan det blir når dere er klare. Jeg elsker hageprosjekt:)

Vit som snö sa...

Men så ni har jobbat! Det kommer att bli så vackert- vilket ställe!
Ska absolut följa arbetets gång!
O tack söta du för fina kommentarer hos mej!
Kram Cilla

Marina sa...

Det var rejält arbete ni håller på med. Här görs "bara" en lund under en björk.

Anneli sa...

Ett helt underbart ställe som man ser sakta börjar att forma sig - jättefint kommer det att bli...
Ska bli så kul att se sen...
Kram
Annelie

MODERN COUNTRY sa...

Som dere står på!! Jeg må si jeg blir imponert av alt dere skal gjøre, og det er moro og følge med på utviklingen og dine kreative ideer. Så underbart skjønt det er der ute på landet, fine dører i bygningen. Alle disse plantene har jeg også en svakhet for, spesiellt roser, pioner, buxbom og Lavendel. Vi snakket senest i dag om Lavendel, vi skal dette året prøve å få en hel rad med dem. Å det skal bli skjønt å begynne med allting!!

Ha en trivelig kveld!
Varm klem Aina

Marits vita skrin sa...

Åh så vackert det kommer att bli, så kul att få följa.

Min tapet kommer ifrån Sanderson och heter Blossom tree, Jag älskar den.

karm kram

Hannis sa...

Ja du!Vilket kraftjobb ni gör!
Dina trädgårdsplaner låter ju helt underbara!
Och loppis...
Det är ju faktiskt drömmarna som får en att ta sig framåt!

Ha en fin vecka/
Kram Hannis

Majas skafferi sa...

Hej! Låter som ett härligt framtida utflyktsmål för många, perfekt med loppis mm också! Visst önskar man fler timmar på dygnet?
Ps! Slit inte ut dig ;)!

Fröken Fräken sa...

Oj, vilket fullspäckat schema ni har! Butik, ute, inne, hemma...!
Det vore rätt häftigt att få sätta igång med något sådant där grovgöra-projekt, och inte bara gå här och småplocka!
Vilken häftig innergård ni har, sådant är ju inte särskilt vanligt här i de norra delarna av landet, men jagf tycker att de är så mysiga!!

H A N N A S - F O R M sa...

Oj, oj..här händer det grejjer...guuud så duktiga ni är...och såååå fint det blir... KRAAAAM!

Tack söta du för din kommentar!!

KRAM
Hanna

Butik Östergården sa...

Vilken fin gårdsplan du fått!

Här jobbas det också för fullt för att få butiken iordning. Känns som det går väldigt långsamt frammåt.
Känns det inte spännande!
Dörren i blått blir ju kannon fin!
Tänk vad trevligt dina kunder kommer att uppleva allt du gjort!
Önskar dig en härlig vecka!
Kram Helen

Annika Christensen sa...

Oj oj det är inget litet projekt ni håller på mig.
Ni sover gott eller hur?
Ni är verkligen duktiga och fint kommer det att bli.
ha det gott
Annika

Anne sa...

Vad FINT det blir!
Vad mycket som har hänt, det är så roligt att du delar med dig av bilder på arbetet :)

Kram Anne

me and alice sa...

Oj vad duktiga ni är!!! Finner inte ord för hur fint det kommer bli!!!
Vill verkligen komma ner till dig när det är klart!!
Ha en bra jobbardag!!!
Kraam från ett soligt Dalarna!! /susanne

hemtrevnad marie sa...

Himmel så vackert ni kommer att få det!!!
Jag vill dit sen...när allt är klart!
kram på dig!!

Merja sa...

Vilken skillnad!!
Det kommer att bli hur bra som hellst. Låter som ett drömställe att besöka:))
Ha det gott