måndag 30 mars 2009

Vårtecken!

Dags för vårtecken utmaning! Tittar ni in till Humlebacken ser ni vilka som mer är med. Kul att jämföra både från de olika väderstrecken vi bloggar ifrån och också hur var och en tolkar det hela!
Här i Halland har det varit vårväder. Fåglarna har kvittrat som galna och solen har lyst till och från! Då kan man inte klaga!
Jag har fixat lite vid uthuset. Planterat i en gammal rostig historia och mellan påskliljorna har jag lagt salvia blad för den vackra färgens skull. Vide är också sååå fint att plocka och använda till diverse dekorationer.
Stegen tillhör ett av helgens "räddningsprojekt". Jag tycker den är mysig! På sidan står det Limhamns stegfabrik. Lite ojämn var den nertill men det fixades lätt med sågen och så var den klättringsbar!
Här i uthuset förvarar jag mina trädgårdsredskap och krukor, även de trädgårdsmöbler som går in. Rätt fullt över vintern med andra ord!




Fler vårtecken...snöklockor - revsuga på väg i rabatten - tulpanblad som tittar upp...och mina klot på rosenställningen sitter där året runt, men lyser fint i solen!
Kram!

24 kommentarer:

moa sa...

hei,hei..
så mange vakre vårtegn det er hos deg..
her hos meg er det fortsatt massor med snø...

ha en fin mandag!
moaklem

mylovelygrandma sa...

Hejsan! tack så mycket:)
vilka vackra vårbilder du visar! vad roligt med lådan! Själv norpade jag en gammal apelsinlåda från mamma i helgen som jag tänkte ha på balkongen! Ha en bra dag!!Kraam!

Fröken Fräken sa...

Skulle jag visa vårläget här, skulle du bli deppig! Inte en blomma, men däremot 2 dm nysnö föll i söndags. Verkligen precis den överraskning man vill ha.. inte!! Snart tror jag på riktigt att det inte kommer att bli någon vår alls här i år.

Jättefin stege, särskilt med märkningen också. Och så behändigt att ha ett uthus där man kan förvara krukor och annat, det vore inte tokigt att ha!

i et lite rødt hus sa...

Kjempe fin stige, og deilig å se litt vårbilder (her er det fortsatt MASSE snø!).

rosenskära sa...

Du verkar minsann ha outtömliga brunnar att hämta "vatten" ur, menar då fina gamla saker! Kan du höra hur avundsjuk jag är?

Det ena finare än det andra dyker liksom bara upp!

Din vårteckenshörna är ljuvlig och visst känner vi hur solen värmer?!

Kramar/Lena

Sjabbig men chic sa...

Helt otroligt vad många härliga vårtecken. Vad fint du har planterat och självklart måste man vara rädd om en så där fin stege. Jättefint!

Kram Lisa

Merja sa...

Vilken underbar stege! Skulle jag inte ha nått emot att ha lutandes någonstans:)
Fina vårtecken. Fint med den gula kulan!

Ingrid sa...

Oh vilka fina bilder, och helt klart vårtecken!!

~Livet i byn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var vackra vårbilder, våren är nog lite tidigare i Halland än Värmland.
Ha en fin vecka
Kram till dig
AnnaMaria

Gammelbålsta sa...

Hej! Kul att du kikade in hos mig, vad fint du gjort vid uthuset. Här har vi bara lera. Vi har bara bott här sedan december och det finns ingen trädgård alls, så tråkigt att jag inte ens vill plantera påskliljor i krukor. Jag får vänta ett tag. Ha det bra hälsningar Aydan

Gnistrande snö sa...

Absolut underbara bilder du bjuder på, så skönt att få vila ögonen på dem en stund. Känns som om man inte riktigt kan se sig mätt på den där spirande grönskan...

Så långt våren verkar ha kommit där hos dig, härligt!

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Aratorps Lena sa...

Hej! Vilken fin blogg du har, och mysiga bilder på den tidiga våren! Spikmattan du läste om inne hos mig är bra för att lösa spänningar (jag vet inte om jag har några), den ger ökad blodcirkulation och syreupptagning. Den ökar förbränningen också, kanske det jag nappade på... Men lite spännande är det allt! Grattis till vinsten Den lilla gröna, jag tycker om både Eva och Annikas bloggar! Jag skulle vilja åka ner till din butik någon dag längre fram, kul med en "utflykt"! Lycka till med det fortsatta bygget! Kram Lena

Mitt hvite hus sa...

Virkelig vakre bilder.. Nyter dine vårtegnO=9
klemM kerstin

lottens vita och gröna sa...

oh vännen vilken underbar tolkning av dig idag, får tokspel av längtan efter våren, och denna vecka ska denna komma med råge!!!!

varmkram lottne

Växthusmadam sa...

Vad ljuvligt att få se lite vårtecken äntligen!
Växhusmadam

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Så fine vårtegn , nyyyyydelige bilder, takk snille for skjønn inspirasjon.
Nå har jeg også meldt meg på utmaningen så da blir det vårtegn fra meg også , fra neste mandag da :O)
Ha det godt.
Klem

Viveka på Humlebacken sa...

Underbara bilder! verkligen ljuvliga!!
kram
Viveka

Anne sa...

Lika vackra bilder som alltid!
Härliga vårtecken att vila ögonen på!

Kram Anne

Hanna sa...

Härligt med vårbilder!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

♥ Fyra årstider sa...

Jag blir alltid så glad här..massor av fint.
Kram Lotta

rosenskära sa...

Hej goa Mariette, tack för kommentaren. Vi bor i Laröd som ligger ovanför Hittarp, på höjden ovanför havet. Hittarp är lite Beverly Hills här...

Kram/Lena

Bygatan sa...

Hej!
Så fina vårtecken ni har i halland!
Ett sånt uthus behövs här, allt trängs i garaget!

På "lapparna" står det bl a: fortsätt längta, våga tro, våga hoppas, tro på drömmar, ta ett kliv och det är upp till dig. Har några till men som jag inte hängde upp nu. Tror att du kan klicka på min bild så ser du texterna bättre.

Ha en härlig dag i vårens tecken!

Kramar Lena

Stina sa...

Vad mysigt du gjort. Jag hoppas att våren kommer hit snart.:-) Kram

Älfgärdet sa...

Ah, vad du är en lyckost som bor såpass långt söderut... Det är så vackert att det gör ont i mig! Påskliljor & rost, stegen mot det faluröda mmmmmmmm HELT i min smak. Här utanför kan jag bara ana lite gräs utmed söderväggen.... Men jag hörde att veckoslutet skulle bli varmt så jag hoppas! På fredag ska jag fira in våren ordentligt med att få en stor dos av Di Levas kärleksord. Längtar!