torsdag 14 mars 2019

Föreningsträff med prat och inspiration.


 Hej Hej.

Vaknade med någon slags nackspärr idag morse så det är lite stelt idag.

Men vilken rolig kväll jag hade igår!
Det kändes peppigt och inspirerande!

En förening från en grannkommun hade bokat in sig att komma och besöka butiken efter stängning.
Först var det sagt att de skulle bli ca 25 stycken, sen blev de över 30 stycken då det visade sig att det var ett stort intresse att komma till butiken.
Sååå roligt alltså!

Men det är ganska mycket folk när det väller in...😊
Fast vi fick plats! Alla som ville sitta fick sitta.😊
Vi hade bullat upp med stolar och pallar.

Upplägget var att jag skulle berätta om min butik.
Om resan dit vi är idag, vad jag gjorde, hur det varit och vad vi satsade på och jobbat med och jobbat för.
Om butiken, bloggen, nätbutiken..
Ja allt vi gjort och gör här i min butik.

Det är ganska galet men jag har faktiskt haft min butik i snart 22 år!

Heeelt otroligt!


Efter att jag berättat om butiken så avslutade jag med att visa tips på en enkel vårdekoration som man lätt kan göra hemma.

En lite större hade jag gjort i förväg och en mindre visade jag på plats under kvällen.
Det kändes som att det var väldigt uppskattat alltihopa!

Efter detta minglade folk runt och tittade i butiken både inne och ute i antiken,
 och shoppade de som ville.
Sedan var det lång kö till kassan innan de skulle vidare för att äta på hotellet.😊
(det var poppis att bla köpa ingredienser till dessa blomstertårtor så de blev nog inspirerade😊)


Riktigt roligt att de ville komma till min butik, (man ringer bara och frågar...😉)
Jag är så tacksam att det går att driva vidare en sådan här butik på en liten ort som detta är.



Något som också var otroligt poppis igår var nätkorgar och nätägg.
Och jag förstår dem för det är så fint!

Riktigt vårhärliga dekorationer kan man ju göra med dem.



Marschallerna tändes innan gästerna kom.
Denna hängande modell är superfin.


En annan grej jag bockat av på listan denna veckan är att gå igenom mitt sparande.
Häromkvällen hade jag tid hos en företagsrådgivare på banken och det kändes jättebra det också.
Jag pensionssparar redan sedan många år tillbaka men efter detta möte inser jag vikten av att pensionsspara ännu mera!

Pensionssparar du?

Hon jag träffade på banken sade att hon såg det som sitt mission att få folk att förstå hur otroligt viktigt det är att pensionsspara för när det är dags för vår generation att gå i pension då finns det inte lika mycket pengar "att dela ut" till detta.
Nu för tiden börjar folk jobba i snitt när de är 29 år och sedan lever vi mycket längre än förr.
Så det är bara att inse fakta att vi jobbar färre år och sedan lever längre och pengarna ska ju sedan räcka till där på någon vänster...
Så, det är otroligt viktigt att tänka på det som komma skall och inte stoppa huvudet i sanden.


Ikväll ska jag i alla fall bara chilla hemma.

Måste ju helt klart se sista delen av "Leaving Neverland" om Michael Jackson.
Fy den kändes hemsk i hjärtat...
Nästan så man inte orkade se och höra om allt ens...


Vi ses snart igen!

Kram från mig

Inga kommentarer: