lördag 23 mars 2019

Badrumstankar.


Solen kikar in genom fönstren och ett tråg med vårblommor får stå här någon dag innan det får flytta ut där dessa blommor trivs allra bäst.

Jag pyntade min plantering med de fina glasäggen från butiken, ett mindre och ett större.
Alltid roligt med det lilla extra.


Idag har vi varit och kollat på badrumsinredning.
Det är lite bråttom nu att bestämma sig för tvättställsskåp och handfat.
Handukstork och lampor, ja allt som det ska förberedas för i väggar och golv när grunden görs.
Men det är ju sååå svårt!
Jag får sån beslutsångest (sämst på att bestämma mig😌)
och det jag tänker att jag vill ha...
nej, det finns inte med de måtten och med de alternativen till tvättställ osv.

Men hallå, det finns tusen och fler valmöjligheter men inte just det jag söker...😉
Min man tycker att vi ska leta utanför landets gränser då utbudet då blir ett annat men jag bara känner nej...😅
Det blir ju så krångligt.
Jag är nog lite lat där...😊

Men det är viktiga beslut.
Att renovera badrum kostar ju en slant,
 men oj vad det är efterlängtat!

Det vi har köpt hittills är kakel till golv och väggar, badkar, glasvägg till dusch, toalett, kranar...
Ja...det var nog det))

Återstår spegel, lampor, skåp, handfat, spotar, handdukstork, krokar och en massa annat som jag inte ens kommer på nu.😉

Ska bli overkligt härligt att så småningom få till ett nytt badrum i huset i alla fall.
Det har jag längtat efter i så många år.

Så min söndag kommer att ägnas åt att leta efter viktiga saker och fatta badrumsbeslut.
Jag får inte fladdra iväg och göra annat imorgon, som jag är ganska bra på...😂



Så det var väl det...

Och alla ni som vill ha nätägg!
Påfyllning kommer i nästa vecka!

Hur bra som helst ju!

Kram och fortsatt fin helg
💛

Inga kommentarer: