lördag 2 februari 2019

Huvudet fullt...


Men jösses amalia....dagarna går, nu har vi februari och jag har slutat blogga.
😄
Ja, nej, så klart inte men mitt huvud har varit fullt av så mycket så jag faktiskt glömt bort bloggen och idag var jag ensam i butiken för en gångs skull en lördag...haha...😉så jag hann inte flika in nåt bloggande där inte.

Men nu är det lördag kväll.
Jag har röjt upp lite här hemma och sprungit en runda ( min skogsrunda tar tjugo minuter längre för mig att springa när det är snö....det går sååå långsamt...), ja det var typ det jag hann efter jobbet.
Lördagarna blir det inte mycket av när man har butik.
Sånt är butikslivet men man blir så glad när folk är gulliga och vänliga och småpratar snällt och trevligt...
Det betyder mycket.
Eller när folk spontant kommer förbi av någon anledning och väljer att stanna till i butiken och säger "åh vad vi blev överraskade att det låg en sån här fin butik här!"

Tack! Det gör mödan värd många gånger.
💜
För ingen ska tro att man inte sliter för sin butik.
I dagens samhälle är konkurrensen stenhård.

Tack trogna kunder.
Tack nya kunder.
Tack alla kunder som väljer att köpa blommor i sin blomsterbutik.
Som väljer sina lokala handlare.

Som säger nej tack, jag behöver ingen påse, vi tänker på miljön.

Alla bäckar små!

Eller hur?!😊

Men nog om det.


I dagens inlägg får ni se lite fler nyheter som jag precis fått hem till butiken men inte hunnit lägga in i nätbutiken ännu.
Kommer väl imorgon kanske, eller senast måndag.
😊

Så läckra nyckelringar!
Från min nya leverantör Cat & Co.


Och så dessa klassiska "hundtands" sjalar.

Så snygga!!!
Jag lade genast beslag på en rosa.😉

Finns med tre olika färger på kanterna.

Perfekt storlek på dessa om man vill ha dem runt halsen utan att det ska bli bylsigt eller om man kanske vill ha dem i håret eller knyta i väskan...
😊

Sommarfräscht till sommarskor och solisar...😊
Den tiden kommer ju...


Jag igår.


Nu måste jag ta tag i kvällsmaten snart.
Lördagens middag blir ett recept från Leila jag inte testat innan med nötter, halloumi, apelsiner, fläskfilè, ruccola, risonipasta...mm...
Ja,
 får se vad familjen tycker om detta.
😊


Ses säkert imorgon igen hoppas jag!

Kram!
💜

Inga kommentarer: