fredag 22 februari 2019

Holland


Oj vilket äventyr jag varit ute på nu...
Jag försöker fortfarande smälta allt.
Helt otrolig inspiration har vi fått och så bortskämda vi blivit!


På måndag eftermiddagen flög vi till Dusseldorf och sen blev vi upphämtade där av företaget vi skulle till och körda till Holland.

Där fick vi checka in på ett flott lyxigt hotell där jag verkligen insöp alla ljuvliga detaljer i form av blommor, urnor och inredning.

Så stort och maffigt och fantastiskt att se på.
Jag var i himmelriket.😍

På detta hotell sov vi sedan tre nätter i det största hotellrum jag nånsin sovit i!

På morgnarna blev vi upphämtade utanför hotellet av chaufför som körde oss till företaget vi skulle handla av.

När vi kom in hos dem var det en sagovärld av vinter.


Jag hade inte min stora kamera med mig därför är bildkvaliteten i detta inlägg därefter men det ger ändå en inblick i vad vi fick se.

På detta ställe blev vi sååå väl mottagna.

Här var det nu julutställning inför kommande jul 2019.

Allt var uppdelat i olika rum och med olika teman.
Vissa företag köper teman rakt av och andra plockar ihop sitt eget.
För riktigt stora butiker kan det vara ett bra koncept att välja en stil och så köper man helheten för att sedan bygga upp liknande i sin egen butik.


Alltså jag har aldrig sett något liknande.
Detta var så maffigt och fint.

Och stort!




I mitten runt alla utställningsrum fanns som en stor sal där bord var uppställda.
Där fick man sitt eget bord och sin egna säljare under de dagarna man var där.

I mitten av rummet dukades det upp till en fantastisk buffè varje dag med massvis av olika maträtter.

Sen på eftermiddagen dukades det upp snacks i form av ostar, korvar osv...

Ja, här var det inte så att man  sparade på resurserna för att skämma bort sina kunder till max!😉







Här tillbringade vi två hela dagar.
När kvällen kom så kom chaufför och hämtade upp oss och körde oss tillbaka till hotellet där det blev ganska sena middagar och sen stupade vi i säng.

Fullspäckade intensiva dagar med andra ord så man är nästan vimmelkantig när man kommer hem för det känns som att man varit i en så annorlunda värld...

Jag gjorde inköp ihop med min mans företag och detta är saker som kommer till hösten mot oktober.

Hade man haft en stor butik hade man verkligen kunnat gå bananas här!

Vi åkte med ett företag som satsar stort på sin julutställning och de får sin mesta inspiration till den här varje år.
Jag förstår varför de är lyriska när de åker hit!

Detta var som en sagovärld för inköpare.


I belysningsrummen gick det åt många timmar...



På torsdagen flög vi hem.
Landade på Kastrup på eftermiddagen och sen var vi hemma vid halv sex och då var det fort upp till butiken för jag hade så mycket jobb.

Denna vecka har verkligen varit hektisk så tack till mamma och pappa som fixat allt som varit med butiken.

Det blev en resa med många skratt, stora tindrande ögon, otrolig lyx och bortskämda blev vi som kungligheter (det är man inte direkt van vid...😊), fantastisk mat och spännande inköp till butiken.


Hoppas ni hängt med på instagram under veckan för där har jag ju lagt upp lite filmer och bilder på insta stories.


Kram Mariette

1 kommentar:

Anonym sa...

Så häftigt ! Oj oj det måste snurra att kliva in i en sådan julvärld så här i vårtider... :)
/ Vendela