lördag 16 februari 2019

Att få fylla år en vårdag!


Det har minsann aldrig varit vår på min födelsedag någon gång.
Men den 15 februari 2019 var det så, 
snödropparna blommade, 
solen sken, 
luften var stilla och ljummen,
 och det var nog inte många i södra delarna av landet som inte kände av en gnutta vårkänsla igår...
Helt magiskt!

Nu vet jag hur det är att fylla år på våren.😉


Och jag blev så uppvaktad.

Först stod det blommor och chokladhjärta på bordet när jag kom hem på kvällen efter jobbet på Alla Hjärtans Dag.
Sen när jag kom upp morgonen dagen efter så stod ännu en ny bukett där och ännu mer choklad.
😍
Ja det var verkligen en överraskning!
Kände mig riktigt firad faktiskt!


Som en extra liten present...haha...ja inte riktigt men det känns som det med nya saker till butiken, så kom en leverans från Olsson & Jensen.

Ljuskopparna ovan i tjockt glas med bubblor är såååå fina!

Och keramiken...

Ljuvlig.



Hade man fått välja hade man ju helt klart fyllt år en helg varje gång.
Det är ju så mycket trevligare att kunna ha kalas samma dag det är födelsedag och så veta att helgen är här.
Därför passade jag på att bjuda på middag igår fredag.
Mysigt.

Jag hade bla bakat frallor till grytan som blev väldigt uppskattade så vi får se om jag hinner skriva ner receptet här imorgon.



 Sopp/pasta tallrikarna nedan med ojämna kanter är så snygga!
Finns i butiken men inte webshopen ännu.

Vill man ha sin beställning skickad så gäller det att lägga order i helgen.
Ordrar beställda efter söndag kväll kommer att skickas fredag eller följande måndag så det blir lite dröjsmål på dem.

Så kan det bli när man har många järn i elden och det har jag verkligen just nu.

Imorgon blir det till att jobba igen fast att det är söndag och normalt "vilodag".
😊


Hoppas ni hunnit njuta lite av vårvädret som kommit på besök.

Nu ska jag laga en god lördagsmiddag är tanken.

Kram!
💚

3 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Stort grattis i efterskott!

Kram // AH

Anonym sa...

Säger oxå grattis i efterskott. Hoppas du hade en fin dag. Kram Helene

Tulipa sa...

Tack fina ni!

Ja jag hade verkligen en toppen härlig födelsedag.

Kram till Er!