lördag 12 januari 2019

Städat ut julen.


 Så var julen utstädad och det är lite dubbla känslor men ändå otroligt skönt.
Det blir så "rent" och fint.

Fast städningen den har jag inte hunnit idag.
Längtar faktiskt lite tills jag ska ta tag i det imorgon när det är ljust, för nu är det mörkt.
Igen.
Jag vill putsa och feja och typ baka semlor och göra allt som hör "nystarten" av året till.

Här stod vår gran.
Och nu har halvmånebordet fått flytta tillbaka.


Lite roligt att vår julgransfot ska upp till Berns Salonger i Stockholm.
😊
Så därför får man ju säga att det var med gott samvete granen åkte ut genom dörren fast den börjat skjuta gröna nya skott och var vackrare är nånsin.
😉

Men nej förresten, jag är sååå färdig med julen.
Ge mig ljus och ge mig det nya.


Vi har fyllt upp med nya fjädrar i butiken och jag har också lagt in i nätbutiken.


Underbart att vi redan fått två vårleveranser denna veckan!
Lite nytt, lite gammalt.
Mitt inredningsmotto hemma, och likaså i butiken.

Det blir det personliga tycker jag.

Ha en fin lördag!

Här inviger jag mina nya långkallingar jag fick i julklapp...😊
Så skönt att skrota runt i dem hemma efter en blöt, käääämpig!, runda i skogen.
Så nu är det bara att tända ljus och snart laga lite god lördagsmat.

Kram!

Inga kommentarer: