måndag 21 januari 2019

Klorofyll, katter och måndagssnö.


En söndag med planering inför kommande vår i butiken.

Ja, igår ägnade jag mig åt det sedvanliga som krävs i ett hem när man har lite tid över...😊
Dvs städ och fix, men också en del timmar åt butiken och planerande för den.

Kom på lite nya bra saker som jag satte bollen i rullning till.

Inget stort livsviktigt liksom men lite nya finheter och förändringar.
Sånt som ger energi och glädje just för att det är något nytt och förändring är alltid roligt.
Det må vara smått, det må vara stort men allt som ger en positiva känslor är bra!




Såg att i Bianca Ingrossos lägenhet som nu är till salu stod en likadan puff fast i en annan färg.
(vi tar hem dessa på beställning)

Älskar puffar.
Har dem till både bord och att sitta på 
och för att det är fint.


Vad är det för dött träd hon har där kanske ni tänker nu, på bilden nedan till vänster...haha...
jo det är ett fikonträd.
Precis börjat skjuta nya gröna blad så det lever fast att jag glömt bort det hela hösten.

Satte det på golvet innan jul och så när jag kom in i rummet det stod i så låg det jord på golvet bredvid krukan, bara lite men ändå....hmmm...konstigt.
Tänkte inte mer på det då men sen nästa gång jag kom in låg där lite ny jord...


Skumt.

Tredje gången kom jag på den som var boven i dramat för när jag kliver in i rummet (ovanvåningen så jag är inte där varje dag på vardagarna) då sitter katten där i krukan på jorden och ser dum ut.😃
Hon såg helt förskräckt ut när jag kom på henne, stackaren, för hon vet att i detta huset låter vi bli blommor och krukor.
Jag blev arg men hann knappt höja rösten så hade hon flugit iväg..., och sprätt lite jord efter sig...😉

Jag tänkte att nä nu ska hon så klart använda detta som toalett när hon inte vill gå ut vintertid..haha...
Fast hon var oskyldig till just den biten dock, för det luktade ingenting...😉
Och sen lyfte jag upp krukan från golvet så hon skulle fatta att där sitter vi inte.
Men kan man kissa i min spann jag hade för att slänga sten på trappan när det är halt, och det var inget stort hål på den spannen😂, då kan man nog kissa i en fikonkruka också...😅😏

Så jag hade fog att vara misstänksam.😊

Fast sötisen var oskyldig.


Idag snöar det och är riktigt halt.
Lite småtrist tycker jag...
Men sen kom blombilen och gav energi.
Helt underbart att fylla upp butiken med nya fräscha gröna växter,
 och dessa ljuvliga fina tulpaner...
Åååååhhh älskar!


Dessa superfina stora fiolfikusarna var ett av de gröna alternativen vi plockat upp idag.

Helt ljuvliga.

Jag har redan stoppat ner en till mig i min Hinza väska som ska med hem.
😊
Man behöver gröna energikickar när allt ute saknar klorofyll.


Hoppas du fått en fin start på veckan.

Här ska det lagas spagettisoppa och fixas fruktsallad ikväll.

Kram!

Inga kommentarer: