lördag 19 januari 2019

Energinivåer...


Så fort vi vänt blad in på det nya året och det kalla vinterljuset lyser så lyfter jag in mitt bambubord från Tine K.
När det börjar bli sommar står det i uterummet men när vi går mot vår månaderna så älskar jag att ha det inne!

Vet inte varför...
Den ljusa bambun ger mig vårkänslor och hopp om det som komma ska tror jag...

Jag har ju fått höra att det inte passar riktigt in i stil med vår övriga inredning här hemma inomhus men så känner inte jag.
Älskar att ha det här och njuter av det som ett årstidsbord med ljus och blomster.
Just denna helg blev det körsbärskvistar, som vi säljer buntar av i butiken.

Så enkelt fint och vårigt.💚

Man ska ju göra som man själv känner för så får man tro man mår som bäst eller hur?!


Doftljus, träfat, ljuslyktor och "celler" allt från butiken och webshopen.
Marmorunderlägg från antiken.


Körsbärskvistar.
💚


Min energi är ganska låg nu i januari.
Jag känner mig som en telefon som behöver laddas...om man nu ska göra någon konstig liknelse...haha
Typ 12% har jag kanske kvar nu...😉

Nej då, det går upp och ner och jag försöker ta hand om mig själv men jag har ont både här och där i kroppen också.
Vissa dagar är bättre och andra sämre.
Sen ibland gnistrar man till och känner sig nästan som vanligt.😊

Bästa känslan!


Det är något med det rena enkla som känns så befriande fint och vackert efter jul...


Tagit veckans första joggingrunda efter jobb och helghandling av mat (varför måste matbutikerna vräääka på med blommor, högt och lågt??!,värna om blomsterbutikerna och det som är unikt och personligt!) och den joggingrundan gick aptungt...
får man skriva så...😊
Men tusan om jag gav mig.
Så det gick trots allt.



Kolla vi fick lite snö under natten...
😊


Helgens middagar här i Bolagsvillan blir;
fläskfilè i god sås med potatisgratäng, sallad, vitlöksbröd och philadelphia kräm med rostad vitlök
Skaldjurspasta med räkor och lax

Hoppas ni har en fin helg och TACK
för att ni ändå läser här och följer på insta och facebook och allt vad det är.

Ni gör min butik levande och mig glad!

Stor kram!

4 kommentarer:

UlricaA sa...

Förstår vad du menar och med vilja så försöker jag inte handla alls i vissa affärer som bara ser till sitt eget. Man måste värna om varandra <3 januari har ju varit en sån där månad när vädret gått lite upp lite ned, idag vart det ju nästan vår ute???? helt underbart <3 sen ska det bli snö imorrn natt men å andra sidan vill vi gärna ha det istället för det hårda knaggliga. Det lyser ju upp om inte annat. Här blir det kryddig lasagne till kvällsmat idag, luktar helt ljuvligt i hela huset nu :) ha en fin kväll! kram!

Tulipa sa...

Kloka tankar.
Visst är det så!

Lite vitt har vi nu men det lyser verkligen upp och ger lite fin vinterkänsla på ett bra sätt.

Den där lasagnen lät goood du..!!

Stor kram!

Unknown sa...

Hej Mariette!

Du har inget större marmorunderlägg?

Kram Jenny i Skara

Tulipa sa...

Hej Jenny.

Nej...bara det som är fyrkantigt och har en kant då...det är större...

Ett litet runt finns i webshopen men antar det är för litet...

Kram Mariette