lördag 8 december 2018

Som en julkram.


Mera mossa!

Klädde ett par gamla stövlar, virade en ljusslinga runt och satte i granris, "kottar" och äpplen.
Ja varför inte...😊
Finns så mycket man kan göra julmysigt och vinterfint med.


Hej lördag.

Kollade Idol finalen igår till en superdålig flimrande skärm, hallå Telia när ska ni komma och laga?!, höll på att bli tokig och deppa ihop men jaja...

Trodde faktiskt att Kadiatou skulle vinna eftersom jag tyckte hon var helt fantastisk!

Men så blev det ju inte.

Fast jag såg ju inte så mycket och hörde typ ingenting men jag fattade vem som vann i alla fall.
😊


Vaknade tidigt idag morse, av den inbyggda väckarklockan, på minuten när klockan ringer på vardagarna faktiskt...märkligt det där med sinnet...
Tänkte att ska jag för en gångs skull ut och springa på morgonen, innan jobbet..?
Jag har blivit sååå dålig på att springa nu, blir trött av mörkret tror jag, men på helgerna längtar jag verkligen att få komma ut och springa.
Och jag tänkte ja men varför inte sticka ut nu innan jobbet?!

Becksvart,
men det går nog ändå....

Jag skulle nämligen ta min skogsrunda.

Och visst var det mörkt.
Men i mörkret ser man alltid mer än man tror.

Passerade några mörkasovande  hus och en stuga där de börjat vakna och ljusen tändas...
Lite fint ändå.


 I skogen mötte jag mörkret
 men jag mötte också morgonen
 och det var underbart att få rensa sinnet.


Visst är det fint att klä in hyacinterna i mossa, lite mjuken och kanske en stjärna...
Ställ på ett fat och dekorationen är klar.



Nya söta necessärer till barnen som finns i nätbutiken nu också.




Och så fick vi ju påfyllning av vantarna i fuskpäls som sålde slut direkt sist vi fick hem dem i veckan.
Här är de mörkgrå.


Jag tyckte det var så fint så jag måste skriva det;
En dam som provade fuskpälsknorren i samma material som vantarna uttryckte det så här;
"Det känns som en julkram."
Ja precis!
Såååå mjuka och goa är de!
😊
Som en julkram!


Önskar dig en god lördag med mys och adventsstök, familjetid, egen tid, god mat, bra underhållning...
Ja vad man nu önskar få av sin helg.

Här uppe på Otterdalsvägen vid butiken blir det pepparkaksbak.
I Bolagsvillan tror jag att det blir lussebullar.

Och så ska det städas och pyntas och lite så.
Jag har längtat efter en helg hemma nu ska jag säga.
Den är välbehövlig.

Kram och hej!

Inga kommentarer: