onsdag 5 december 2018

Gott och blandat.


De gjorde succè när vi fick hem dem till butiken.
Ljusstavarna med glas.
Jag försökte få hem fler men de var slut hos leverantören och nya skulle komma in först till våren.
Så gissa om jag blev glad när hon hittade en låda extra på sitt lager och erbjöd oss att köpa den.
Tjoho!

Extra glas finns att köpa till om olyckan skulle vara framme.


Så vilsamt vackert på något vis när kronljuset brinner innanför sitt enkla glas.


Idag har jag hunnit en del pyssel men också bokföring.
Inte min favoritsyssla direkt...Men galet skönt när man kan bocka av på att göra listan, speciellt när det gäller dessa grejer...


Jag är ingen telefonmänniska det är jag den första att skriva under på.
Ringer i princip aldrig någon om jag inte måste...
Jag tycker det är slöseri med tid att prata i telefon (hjälp jag vet men jag är inte den som småbabblar i luren, jag har annat jag mycket hellre gör...😊)
Men den jag ringer mest just nu är Telia....😊
Ja det är ju inte alls kul egentligen.
Om de kunde komma hem till oss och fixa vår felanmälan som gjordes för över en vecka sedan ...men nej, Telia har så mycket att göra och detta kräver en speciell tekniker.

Men nu har jag i alla fall begripit att jag INTE ska behöva betala extra för att de inte kan fixa sina åtaganden som vi redan betalar för varje månad med mer än ett abonnemang...
Kan de inte fixa och rätta till får de ersätta tills ordningen är återställd och sen vill man faktiskt kompenseras för allt strul och BESVÄR detta ställer till med.
Surt sa räven när allt är "nollat" där hemma men med mitt mobila bredband jag har till butiken kan vi i alla fall komma in på nätet när vi är hemma (men vad det äter surf med spel och liknande) och TV;n ja där blir det ettan, tvåan och fyran som förr i tiden.

Man kan tro man bor låååångt upp i obebodda trakter i Norrland dit ingen kan komma och laga...

Extremt tröttsamt.
Vi kan laga tidigast den 19 december var ett bud i måndes...
Vi kan laga den 12 december var det senaste igår...
Men tills dess...


När det bara strular så önskar man att allt var som vanligt.

Jag är i alla fall glad att jag har ett fungerande kylskåp nu och sen får vi finjustera det sista med detta när det finns tid efter jul och mannen kommit hem.


Åh vad jag svamlar nu...
Behövde kanske skriva av mig.
😊😉

Pälsknorrarna skrev jag ju att vi fick påfyllning på igår och här är den ljusgrå fina.
Vantarna sålde i princip slut direkt men finns ännu mörkgrått.


Ny Marrakesh lykta som finns i nätbutiken också.


Nu värmer vi glögg och ska äta pepparkakor.

Lite onsdagsmys när skymningen faller.

Kram

2 kommentarer:

Telia Sverige sa...

Underbart fin blogg!
Trist att läsa om att felanmälan verkar dra ut på tiden...
Om du behöver komma i kontakt med oss och inte vill ringa kan du skriva med oss på Facebook och Twitter också. :)
Ha det gott! /Lisa, Telia Kundservice

Tulipa sa...

Tack Lisa.

Kan ju vara bra att veta))
I just såna här fall behöver man dock prata med någon, och alla jag pratat med har varit supertrevliga!

Sen ska bara problemet åtgärdas.

Med vänliga hälsningar Mariette