måndag 19 november 2018

Varma röda inslag och fina valnötter...


Bistra grå vindar och då kan man behöva lite värmande röda inslag eller hur...😊

De röda ljuslyktorna sprider ett vackert varmt sken och valnötterna i keramik är bara hur fina som helst att dekorera med.


Det kom faktiskt en liiten solglimt idag morse och precis då var jag ute och tog dessa bilder.

Annars är det fullt upp för mig idag med att fixa inför kvällens gäng som kommer och pysslar i min blomsterverkstad.

Igår hade jag också fullt upp med både det ena och det andra, mestadels relaterat till jobbet så bloggen fick pausa igår.

Men ni vet när något börjar krångla så kommer det gärna på rad, det ena efter det andra...

Nu har kylskåpet hemma börjat säga ifrån, det började igår kväll och var ännu värre idag morse, fläkten inne i kylskåpet har börjat låta väldigt mycket och det ska den så klart inte göra...plus att jag fick ett annat problem som ett brev med posten igår...suck...

Kan nog vara så att kylskåpet sjunger på sista versen ...bokstavligt talat...😉
Ja då blir det bara att rycka ut och köpa nytt.
Svårt att vara utan...haha...
Tack och lov att man har en far som kan hjälpa en med tekniska saker just nu när man står där handfallen ensam...



Mossade hyacinter är mysigt nu...
Jag virar om mossan med silvrig buljongtråd, finns att köpa i blomsterbutiker på rulle.


Valnötterna är precis lagom stora för att synas när man pyntar något utan att de tar överhanden.
Ser ganska realistiska ut också.
Finns i nätbutiken.


Järnstjärna Tine K.
Den fick ett sammetesband i mörkt lila och en lärkgren.



Här blir det nu till att fortsätta fixa och röja.
Förbereda beställningar och göra klart i verkstad och kök så vi kan ha "gäster" här ikväll.
😊

Kvällens gäng ska göra gran och dörrkrans.

Imorgon kommer nya tjejer och då ska det blir ljusgrupp och dörrkrans.
Valde två alternativ till pysselkvällarna denna gång bla också för att det blir galet mycket granris som ska klippas till alla dessa granar.
😉
Men poppis är de, och det är inte konstigt.

Ha en bra start på veckan nu.

2 kommentarer:

Pillusan.blogg.se sa...

Valnötterna gillade jag! Kan ju använda äkta med.
Ha en fin dag. Kram Petra

Tulipa sa...

Visst kan man det, men de blir inte lika stora...haha...
Men nötter är vackert att pynta med.

Trevlig helg!

Kram Mariette