tisdag 13 november 2018

Välkommen...


Nu har jag fixat jul här nere i antiken.
Det är lite som sin alldeles egna lilla värld här nere...skönt och stressfritt.
Nostalgiskt.
😊



Cykeln har fått sin belysning och wow så fint när skymningen faller...
Gården är verkligen mysig nu...

 Välkommen in i stugan.
😉


Kastanjetårtan jag gjorde tidigare i höst blev nu aningens juligare med enkla medel.
Lite röda kulor i kombination med kastanjerna och i mitten en fågel istället för kastanjen med skal.
Och en ljusslinga runtom också så blev det julpiffat.😊



Ganska ofta tänker jag att bloggen är det stället där jag gillar att skriva mest, till skillnad från instagram där jag inte känner alls för att skriva långa inlägg om ditten och datten, nej det blir mer kortfattat där.
Men just nu känner jag ändå bara äsch..
Varför ska jag skriva på bloggen?
Varför..?
Det är ju ändå på instagram de flesta kollar och läser.

Jag är i en liten svacka här nu där jag känner att det är meningslöst att lägga tid på det....
Men samtidigt....nja...svårt att släppa det för jag vill ju vara här också...haha...
Dubbla känslor.

Kan det vara november som spökar och sätter griller i huvudet...



Jag gör kransar nu inför advent så klart.
Nästa vecka är det även dags för pysselkvällarna i butiken.

En hel del att förbereda inför det och ofta får jag frågan, ska du inte ha fler kvällar...
Och svaret är nej tyvärr.
Även om det är roligt så ska man ro så mycket annat i land också.

Och i år var det galet att så många ville komma så platserna tog slut direkt, vilket jag beklagar till alla som tyvärr inte kan få komma.


Supergosiga torgvantar i fint rosa som finns i butiken nu.😊


Vi ses.

💚

5 kommentarer:

Karin sa...

Jag tycker inte alls att instagram är som bloggar. Tycker inte om att läsa långa texter på instagram, det irriterar mig, det är ett snabbt flöde där för mig. Jag besöker gärna bloggar som jag tycker om och läser längre texter där, dessutom gör sig bilderna bättre. Tack för att du bloggar vidare. Hälsa Karin

Pillusan.blogg.se sa...

Jag håller med Karin. En blogg är mer läsvänlig och lugn på något sätt. Tycker om din blogg.
Kram från Petra

HWIT BLOGG sa...

Jag håller med dig! Jag gör ett ryck på instagram ibland men flödet är så enormt där. Jättekul som inspiration men näe, jag gillar bilderna och texten som bara en blogg kan ge! Och jag NJUTER av dina bilder (och text)...
Glad om du fortsätter :)
Varm kram från Titti

Monika sa...

Håller med ovanstående kommenterare, gillar att läsa längre texter i ett bildflöde, särskilt om man skriver bra svenska som du. Tyvärr är inte alla bloggare så bra på att skriva och då störs jag men här är allt bra, text, bilder och den stämning du förmedlar. Hoppas du orkar fortsätta blogga.
Kram Monika

Liselotte Johansson sa...

Jag är nog undantaget. Jag gillar inte instagram alls och är aldrig inne där. Jag tycker om när det är lite mer text till bilderna än bara bilder.Jag går istället in på många bloggar, inte varje dag och ibland inte på lång tid. Jag tittar in då och då på din blogg och tycker du ger så mycket inspiration. Jag hoppas du fortsätter att blogga. Dina kransar är fantastiska. Jag önskar jag hade bott lite närmare så jag kunde köpa en och de fina granarna.