torsdag 29 november 2018

Torsdag innan advent.


När världen är pudervit och ljus...

Idag är det dock grått, blött, halt och ganska blåsigt.
Verkligen kontraster.


Hur fin är inte ringen från House Doctor som ni hittar i min nätbutik under bla kategori "Julskimmer".

Perfekt att dekorera efter säsong tycker jag och igår blev jag inspirerad att dekorera den på detta vis.


Lite vintrigt vackert med suckulenter av två olika sorter, grenar med lava, ilex bär och lite mossa.

I ena kanten satte jag blockljus.
Man vill ju inte ha dem för nära det torra, pga av brandrisken.


Världens sötaste små möss har vi här...
Den ena bär på skolväska och den andra en bok.
Oj oj oj så gulliga....


Och taxarna med klänningar och pärlhalsband...
Galet sött helt enkelt.
😊


En liten bild jag tog i förbifarten när jag ändå fotade annat...
Herrejösses jag springer som en tok hit och dit...


Just nu känner jag mig ganska stressad faktiskt.
Mer än vanligt...
Allt har en baksida och att greja med allt jag gör tar verkligen sin lilla tid.

Jag skulle kunna binda de populära granarna hela dagarna men det är mycket annat som står på mitt schema också.

Just det, julskyltningen...
Har inte hunnit alls vad jag skulle där...
Jösses...

Jaja. det blir julskyltning oavsett om kraven jag ställer på mig själv uppfylls eller inte.
😊

Och det är verkligen SÅ ROLIGT att Samhällsföreningen i Knäred fortsätter med julmarknaden här i byn eftersom det var en hit förra advent och i år har det spridit sig och det gör ju allt lättare så man får in utställare man vill ha osv.

Håller tummarna att vädret ska bli okej på söndag också.

Hos oss har vi då öppet 14-18 den 1;a  Advent.


Kram!

Inga kommentarer: