fredag 9 november 2018

Tacksam...


Hello fredag!

Sprillans nytt i butiken är nu denna rosa ljuvliga omlottblus.
Dubbelstorlekar, S/M och L/XL.

Så där fint kvinnlig med knyt i sidan.
Funkar lika bra till vardag som fest.



Vad brukar ni ha för adventsljusstake..?

Jag har några olika hemma men en favorit hos er kunder är denna från House Doctor.
En stilren snygg grå historia som är fin att enkelt pynta med grönt.


Idag känner jag mig så otroligt tacksam att jag hade möjlighet att åka till London förra veckan.
Det betyder så mycket att ha varit på plats och sett hur hon har det där nu när hon pluggar på Svenska skolan.
Att ha fått se skolan,
att ha åkt vägen hon åker varje dag, att se Richmond...
Ja bara känna känslan av London och att ha varit med på plats gör att man nu är närvarande på ett annat sätt då man ser det framför sig som det är.
Känns så fint att kunna dela det och inte bara få sig en föreställning när man får det berättat för sig.
Att se Olivia jäkta på i gångarna i tunnelbanan som om hon aldrig gjort annat, ja det var lite häftigt.
Just den reflektionen gjorde både svärmor och jag.😉
Ja de finns verkligen tillfällen i livet som inte kommer igen och detta var ju ett sådant så även om min man inte kunde åka med så blev detta så bra ändå på sitt sätt.💚

Jag älskar att höra vad de ska hitta på varje helg där borta i London...

London har ju verkligen sååå mycket att erbjuda och det är verkligen roligt att de tar vara på tiden.

Denna helg var det bla restaurangbesök på agendan (ett ställe som vi besökte i lördes faktiskt😊 så det fick ju bra betyg då), museum någon speciell utställning de ville se, och ett besök på Towern (för den inte vet vad det är så noga...😊så var det en kunglig borg vars primära funktioner under lång tid var att vara en fästning, kungligt palats och ett fängelse med bla kungliga avrättningar, här förvaras även kronjuvelerna osv..). Här på the Tower of London är det denna helg är extra festligheter. När vi var i London förra veckan bar typ alla vallmo blommor på kavajslaget och det syftar på Rememberance Day, Stilleståndsdagen som högtidlighålls varje år till minne av första världskrigets slut och tydligen ska det nu vara massvis av dessa vallmo som ska lysa vid The Tower of London.

Jag älskar sån här historia och högtidligheter så det är verkligen roligt att även de yngre tycker detta är något man vill se.
I år är det dessutom 100 år sedan första världskriget slutade så det uppmärksammas extra mycket.

Att bära en vallmo på jackan i november i England är att hedra och ära alla modiga män och kvinnor som kämpade för sitt land.
Att de kämpade och vad de kämpade för.

Min egna lilla röda vallmo blomma från London ligger hemma nu som ett fint minne från just vår hösthelg i England.


Kämpar på med granar och kransar och allt som hör advent till nu...
😊

Grön kofta även den från butiken.



Superfina glasgranar.
💚

Glad fredag.

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att resan blev av!

Ja nästa Londonresa får nog bli så man kan njuta av deras juldekorationer, har upplevt det en gång för många år sedan, underbart.

Kram Jenny i Skara

Tulipa sa...

Ja jag är så glad att jag kunde åka iväg till London.

London runt denna tid rekommenderas verkligen, man blir salig av all vacker advents och julbelysning...Himmelriket att gå runt och inspireras av.

Kram till dig!