torsdag 8 november 2018

Stjärnorna lyser och granar av olika slag.


När mörkret lagt sig över november lyser stjärnorna i butiken igen.
Motar bort mörkret som faller tidigt och ger löfte om ljus och värme.


Snowflake stjärnorna från DBKD är som riktiga små konstverk...

Och i fönstret samsas granar av olika slag med stjärnor, ljus och djur...

Vinterns inslag när de är som finast tycker jag.


Vi har en härlig modell på adventsljusstake från Miljögården som är lite extra stor, för den som har ett rejält bord.

Fin att fylla med bara mossa eller pyntegrönt.
Eller kulor, eller kottar, eller ja...
Finns så mycket härligt pynt ju!😊



Nya modeller på röda pappstjärnor...





Så fina små granar att ställa i fönstret eller som dekoration på ett bord eller en bricka...


Underbart fina mjuka stjärnor med sidenband och prydda med pärlor...

Om man vill ha en bredare modell på stjärna så är stommen från Eldgarden perfekt att binda på.
Den ger en sån där lagom maffig stjärnform.


Ornament frökapslar från House Doctor...
Sånt där pynt man kan börja tidigt med eftersom det är "naturellt".


Ja och så har jag börjat göra granar för att ligga steget före...


En annan modell på gran som genast blev populär när jag lade in den på instagram och i nätbutiken igår är denna gran silhuetten som är fin att klä med något som tex mossa, eller också superfin att ha oklädd.


Även fin att vira en ljusslinga runt om man vill variera sig.
😊


Idag känns det som att jag får leta lite extra efter min inspiration.

Längtar mig tillbaka till förra torsdagen då jag åkte till London och fick krama om Olivia.
Dagarna går så snabbt.

Ha en bra torsdag.
💚

Inga kommentarer: