onsdag 21 november 2018

Pyssel i blomsterverkstan, första kvällen.


Denna vecka har jag haft två kvällar i butiken med pyssel inför advent.

På måndagen var det dags för första omgången.

På menyn denna kväll stod att tillverka;
1 gran 
1 dörrkrans

Eftersom granarna är ganska stora skrymmande var det plats till tolv personer i min verkstad denna kväll.

Jag hade kunnat haft många kvällar med detta och jag beklagar att alla som ville komma inte kunde få komma men i år var det galet vilken efterfrågan det var och platserna till grankvällen tog slut samma dag jag lade ut det och nästan samma sak med kväll nummer två.
Det fanns ingen betänketid till att hugga platser denna gång.😊


Till nästa år funderar jag på att kanske köra pysslet på helgen istället så att även de som har lite längre att köra har möjlighet att anmäla sig eftersom det funnits önskemål om detta.

Kanske lördag och söndag...
Det är mina tankar men vi får se....
Det är ju ett år kvar.😊


Gottebordet för pyssel är uppdukat...


Och i köket så klart fika att pausa med mellan arbetena.

Tack till mamma som är med och hjälper mig med smått och gott dessa kvällar.
Hade inte riktigt hunnit med allt själv.😌😊




 Det tillverkades så fina granar...
Ingen exakt lik den andra och det är så roligt och härligt!


På väg att bli granar...
Det är lite jobb...






För er som inte gör er egen gran så finns de nu också att köpa i butiken.💚

Nästa inlägg ska jag visa vad vi gjorde på pysselkväll nummer två.

Kram

Inga kommentarer: