lördag 17 november 2018

November i ett nötskal.


Knappt hinner man blinka så har det börjat skymma.
November i ett nötskal.

Skulle fixa lite hemma efter jobbet och gjorde det lilla jag hann innan det blev för mörkt,
 men liiite fick jag gjort i alla fall....och det är alltid något.
😊

Detta är en av mina favoriter i år.
GLORY.
Så fin adventsljusstake (som förstås är från min butik).




Hann lägga ut några slingor utomhus också och den som är tänd redan nu är denna i tagliatelle klotet.
De andra slingorna tänder jag inte ännu.


Klotet jag har här hemma är det största.
De flesta storlekar är slutsålda just nu men två storlekar finns kvar och bla detta.

(Ljusslinga ingår inte.)



Imorgon ska jag baka och fixa inför pysslet som ska vara i butiken måndag och tisdag.


Men nu ska jag ta tag i middagen här.
Idag blir det hemma gjorda chicken nuggets.
Vi är halv styrka hemma just nu så lite tomt runt matbordet men mysigt ändå.

Och så brukar det ju vara när vi går mot jul i vårt hus.


Hoppas ni haft en fin dag.

Kram!

2 kommentarer:

Pillusan.blogg.se sa...

Så mysigt!
Vi tände upp våra slingor i trädgården igår. 350 meter runt syren och spiréahäcken.
Det lyser så fint. Nu när det är mörka dagar är det extra fint med ljus i trädgården.
Ha en fin dag.
Kram från Petra

Tulipa sa...

Åh det lät fint...

Ja nu längtar jag efter att tända alla stjärnor och allt...blir så varmt och vackert i mörkret.

Ha en härlig vecka!

Kram Mariette