söndag 25 november 2018

Förberedelser.


Så är vi nästan där...

I adventsveckan.

Med allt vad det innebär.


Och som man längtar efter att få tända alla slingor och lampor och låta dem lysa väg i mörkret.

Det är så vackert som motpol till det mörka med alla våra lampor vi tänder här i norden när det lackar mot jul.

Älskar när det kalla blir varmt, ljust och glimrande...


Nästa helg blir det julskyltning för mig på lördagen och på söndagen den 1;a advent har vi öppet på julskyltningen mellan klockan 14-18.
Därför har jag passat på att förbereda lite idag här på hemmaplan.

Vädret har varit underbart ljust och med ett lätt täcke av snö på marken så det var verkligen fint att vara ute och pyssla och tiden flög iväg.

Det blev till och med så att större delen av dagen gick åt där ute.😊
Men det känns bra med det jag hunnit förbereda i alla fall.


Ljuslådan här är stor och rejäl och finns i nätbutiken.

Jag dekorerade med mossa, lärk och äpplen.
Får plats rejält med vackra saker i denna.💚

En batterislinga "Glow" ligger där och lyser också...


GLORY ljusstaken hamnade i sovrumsfönstret men jag tänder den inte ännu...
Bara för foto.😊
Jag lär nog vänta till onsdag tror jag...haha...
Sen känns det ok eftersom jag är borta hela helgen.



Polsjärna heter dessa nedan och de finns också precis som GLORY ljusstaken i min butik och webshop.


På nedervåningen har jag inte satt upp några stjärnor ännu.
Där väntar jag...
Jag gillar ju inte att tjuvstarta egentligen, ja inte för många dagar i förväg alltså.😉


Mysigt vid dörren med marschall hållare, tagliatelle klot, lyktor och grane...


I år har jag lagt slingor på ett par ställen jag inte haft innan ute i trädgården och det är roligt med lite variation.
Bla tog jag en stor gammal järnkorg och virade en "fallande" slinga runt kanten och i satte jag fururis, gran och björkstammar.
Blev inte så dumt, har dock ingen bild på det idag.

Känns mysigt att vara inne och titta ut i mörkret när det lyser vackert.

Men jag måste fortsätta pynta i trädgården i veckan för det är inte klart.


Jag har också hunnit shoppa några julklappar denna helg och fick oväntat blixtbesök från Stockholm, plus att vi fått ordning på kyl och frys och att ett hål i taket lagats.

Ja, lite har man hunnit ändå, förutom det vanliga jobbet med butiken.

Bästa känslan att få saker gjorda och så lite slappande på det helst också.

Hoppas helgen varit fin.

Kram!

Inga kommentarer: