lördag 6 oktober 2018

Livets alla färger.


Lördag.
Vi eldar i kaminen, har tänt ljusen och det skymmer mot kväll.

Det känns lite vemodigt idag.
Hösten är så dubbel. Så vacker så det gör ont men i allt det där finns en saknad.

Jag saknar den som ska åka, jag saknar den som åkt...

Hösten ger och tar.
Jag pendlar mellan glädje över allt som är bra och fint just nu och sen kommer en liten sorg av saknad smygande och tar över...
Upp och ner.

Som livets alla färger i färgpaletten jag tog in från Olivias rum idag när jag städade där ute...

Tyckte paletten var så fin...
Full av liv och färg och skaparglädje.
Och vacker till kvinnan som sitter där och sträcker upp sina armar.

Plockade fram dessa statyer i den nya skyltningen i butiken igår.
Finns även i nätbutiken.


Alltid roligt att skapa små stilleben av saker man tycker är fina.
Det ger mig välbefinnande att ha dessa små platser att se på i sitt hem.
Därför är jag också ständigt igång med att flytta runt.
Känslorna får bestämma vad som är vackert och rätt just nu...


 Igår kom påfyllning av sittdynorna som varit efterfrågat...

Alla är olika i skiftningar och längd.


Och så måste jag visa de nya marschall hålllarna från Eldgarden.
Ja vi har verkligen massor av fint i butiken just nu!


Det är en härlig tid för inredning och en mysig tid att göra det varmt och vackert runt sig inomhus nu...
Ute är rostigt vackert...
Tänk en brinnande marschall i denna...


Dags att förbereda kvällsmat.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: