torsdag 25 oktober 2018

Höstvackert från butiken.


Nu har vi fått hem en ny fin modell på adventsljusstake som jag lagt in i nätbutiken.

Denna är i rå mässing med glas på sidorna vilket gör att den blir så fin att dekorera i.
Man behöver inte ha så mycket pynt och det syns bra ändå eftersom "väggarna" är av glas.
Ibland är det ju fint att hålla det enkelt men dekorationen vill man så klart alltid att den ska synas.😊



Det blåste rätt så bra idag så det var inte lätt att tända ljuset och hinna ta ett kort innan det slocknade...haha... i princip omöjligt...😊


Butiken är nu full av höst,
  kransar,
blommor och pynt.
Inredning och massvis av härliga saker.

Så tråkig denna årstid hade varit om den inte piffats och pyntats...💚
Nu är det ju mörkt på morgnarna, mörkt på kvällarna, då vill man verkligen ha det extra extra mysigt och ombonat runt sig.


Calluna Skyline.
En fin perenn ljung som lyser upp hösten.
Här har jag pyntat och kompletterat med äpplen, pumpor, alunrot och silvertrassel.
Lite kornell sätter också färg med sina fina grenar och lysande röda färg...


Höstens sista lövkrans.
Det är inte helt lätt nu att hitta träd där löven fortfarande är vackra om de inte redan blåst till marken vill säga...




Fredag imorgon.
Galet skönt.
Även om det betyder en hel del jobb för min del.

Kram från mig

3 kommentarer:

UlricaA sa...

Om jag kommer ner med min zinkbalja kan du pynta den då? Har så förbaskat dålig fantasi...

Tulipa sa...

Klart jag kan!
Du är så välkommen))

Kram!

UlricaA sa...

tack <3 kommer ner med den typ imorrn eller fredag :) Ingen brådska ta det efter du kommer från london :)