söndag 28 oktober 2018

Höstlov.


Det känns som att jag inte fått gjort mycket idag...
Men det är ju inte sant ändå...det är bara känslan av att känna så som stör mig...haha...
Jag kanske behöver en dag för att samla tankar, planera, förbereda.
Låta det vara okej att gå runt i träningskläder och kaffekopp i handen typ hela dagen och tänka på den där resan...

För nu närmar det sig och jag har pirr i magen!

Snart snart flyger jag till London, jag och min svärmor.
För drygt tjugo år sedan bodde jag ju där i ca två år.
Vandrade Londons gator upp och ner. 
Ensam och tillsammans med andra.
Ibland glad och ibland ledsen.
Jag kände mig verkligen som hemma i London då och jag minns inte att jag kände det som att jag aldrig hittade...
Kände mig alltid säker, dag som natt.
Bodde i familj. Bodde i rum jag hyrde både som inneboende och rum som lägenhet hemma i Sverige.

Jag älskade att gå på bio själv...
Köpte massvis av böcker, både konstböcker och romaner...
Jag köpte porslin på Harrods som jag släpade hem i blytunga resväskor och allt var helt när det packades upp....(och jag använder fortfarande en del av de där tallrikarna) Så fina.😊Min mamma som fick porslin från London i julklapp då använder också sitt fortfarande.
Klassiskt porslin med kvalitet tröttnar man sällan på.


Sen jag lämnade London för gott så har jag inte varit tillbaka en enda gång! 
Livet kom emellan här hemma och jag började med mina blommor, det blev en butik, jag skaffade familj och livet rullade på för fullt och vi reste till andra platser.
Det har inte blivit tid och tillfälle att åka tillbaka helt enkelt och jag har inte direkt tänkt på London heller...
Men på den tiden, ja då flög jag fram och tillbaka hit till hemma hemma och dit till hemma London.

Och nu,
nu  reser jag dit för att träffa min egen dotter.
Åh det känns så himla stort.

Vår fina sjuttonåring som jag så klart saknar jättemycket.

Så idag laddar jag ner appar för London.
Söker på Google Maps och kollar upp saker.
Kollar resväg som blir bäst från flygplatsen, (blir nog tunnelbanan).
Bokat musikal har jag gjort.
Letar lite efter kul enkla saker vi vill göra...
(Vi kommer inte att turista direkt för jag har redan sett allt).
Men ni vet mysiga butiker, åh jag måste till Liberty`s i alla fall, älskade det varuhuset.
Så ska vi så klart fika och äta gott.
Ha det bra utan krav och en massa måsten.

Att vara tillsammans är det viktigaste med denna resan.

Kanske åker vi till Portobello Road på lördag...

Vi gör det vi känner för helt enkelt.
Det blir en tjejresa.😊


Lite skönt med en extra timme idag måste jag säga...


Fotade denna stjärna igår.
Finns i nätbutiken idag...


För er som kanske börjar undra över hur vi har öppet nästa vecka...

Precis som vanligt förutom att vi på lördagen har öppet 10-12, då det är en röd dag.


Ha en fin start på nya veckan och ett skönt slut på denna.

Kram

2 kommentarer:

Lena sa...

Härligt med London.
Pluggar dottern där ?
/Lena

Tulipa sa...

Hej Lena.

Ja hon går på Svenska skolan där just nu.

Ska bli så spännande att åka dit och hälsa på henne.

Ha en fin ny vecka.

Kram