onsdag 10 oktober 2018

Höstbollar, kastanjetårta och annat höstfint.


När jag stod och gjorde dessa bollar som är fina att smycka entrèn med eller varför inte i balkonglådan så kom en man in i verkstaden, han var där för att han sålt saker...annars brukar ju inte kunderna vara i arbetsrummet...haha, och han kollade lite frågande på mig och undrade vad jag gjorde...

Ja du, sade jag...

Höstbollar, sade han.

Och jag tyckte det var så bra!😊

Så nu fick de namnet "Höstbollar"
Jag hade inte kommit på det själv...hihi...
(mossbollar hade nog varit mitt simpla alltför enkla namn på det hela)


Så mina vänner, detta tycker jag ni kan göra att höstdekorera med hemma om ni blir pysselsugna.


Visst är lyktan bara så fin...
Den har silhuetten i "väggarna"av träd och ger stämningsfullt mysigt ljus...

Finns i nätbutiken.


Följde ni mig på Fiori Magazines insta story idag?

Så roligt det var, och en stor ära tyckte jag.
Att jag med min lilla butik kan vara inspirerande för andra.

Lite egoboost! 
Kan behövas ibland. För alla oss envar.
För alla kämpar vi ju. Och gör vårt bästa (förhoppningsvis).


I alla fall när jag nu fått den smickrande frågan om detta, och att de frågar olika inspirerande personer i blomsterbranschen, och jag tackat ja, 😉, så fick man en lista med önskemål och lite förhållningsregler eftersom detta är någon annans konto, så klart, och det finns riktlinjer att följa.

Önskemålet var att man skulle publicera minst femton inlägg under dagen.
Det är ganska många, haha...men det var definitivt inget problem för mig eftersom jag alltid har så mycket på G och inspirationen flödar.

Men om ni kollade så kanske ni tänkte Herregud hon blir ju tjatig den där Mariette...haha...

Det gällde att vara en flitig uppdaterare för att hinna med.😊

Och roligt var det))

Ännu ligger allt ute,
 i skrivande stund.


OM ni kollat på deras stories som jag lade upp så kanske ni såg kastanjetårtan?


Visst är den mysig!
Fin att både ha i en dukning eller ståendes ute.


Den här dekorationen filmade jag också...




Hösten bjuder verkligen på så mycket vackert!

Det är bara att gå ut och låta sig inspireras med öppna sinnen.
💚


Nu är jag faktiskt lite trött.😊
Har svårt att göra något halvdant så denna dagen gick ganska mycket åt till detta.

Imorgon blir det annat på agendan,
 mycket mer än att mest hänga på instagram.😉

Kram

Inga kommentarer: