måndag 22 oktober 2018

Höst ute och höst inne.


Alltså livet är lite extra stressigt just nu.
Puh...
Därför är jag så glad att jag nu har en bok som är spännande för bara tanken på att man ska försöka hinna läsa lite i den till kvällen känns på något sätt så befriande avkopplande.

Det är faktiskt något annat med en bok än att bara hamna framför datorn/TV:n eller sin mobil när kvällen lagt sig och bestyren är undanröjda.

Älskar att sätta mig i sängen med en bok bland gosiga kuddar och mysig belysning.😊


Idag morse klädde jag även den stora modellen på 3D hjärtat med lite höstfint.
Ramade in med lite mossa och satte en hyacint i mitten.

Hur fint blev inte det på sitt enkla sätt.

Och åter igen, fram med fantasin, här kan man så klart sätta ett äpple, en stor kotte, en pumpa, dra vackra lärkgrenar upp mot toppen osv...


Finns i nätbutiken.

Pris 179:-


Igår bakade jag en äppelkladdkaka med smultopping och den blev så stor och maffig så jag tog med hälften till butiken idag.
Det blev glada miner, alltid bra att dela med sig så man kan baka mera av något annat också.
😊


Efter att jag varit ute i trädgården igår så fick lite hortensia kvistar följa med in. Tänkte de kunde bli fina här i min hängande vas.
Håller i en evighet nu tills jag tröttnar då de inte behöver vatten eftersom de redan torkat.
Pyntade extra med en ljusslinga.
Blev supermysigt.


Idag morse fick vi hem så fin höstpoppel när snittblommorna anlände så den inspirerade mig till att få vara med på bild som komplement till denna krans...
😉
En solig höstmorgon har så otroligt vackert ljus...


Idag kom också påfyllning av denna vackra adventsljusstake GLORY som med sin guldiga gloria är superstilig...
Ringen ramar verkligen in ljusen på ett så fint sätt.



Ha en fin start på veckan.
💚

Inga kommentarer: