söndag 7 oktober 2018

Höst fixat balkonglådan.


Vilket väder denna oktober söndag!
En stor lycklig sol har det varit hela dagen
 och så träden som lös som det gulaste guldet mot himlen.

Sagofint.

Det har blivit pyssel både inne och ute idag för min del.
Passade på att putsa fönster inne och ute har jag burit in fler krukor som inte ska stå ute när det fryser...hmm...hur många krukor har jag egentligen ute.
Jag gjorde ju samma sak för två veckor sedan...😊...haha...Men nu ska allt vara säkrat tror jag inför kalla överraskande nätter.


Jag har gjort höstfint i balkonglådan.

Blandat granris med fururis, vackra kvistar från ett träd ihop med calluna ljungen och pumpor och äpplen.
Visst blir man glad av en fin höstplantering!
😊💚

Sen så kunde jag inte låta bli att faktiskt lägga i en ljusslinga också...
Blev ju superbra, men är det för tidigt att ha den tänd..?
Det kan man fråga sig.😉


Släckte den igen för tillfället men nu är det fix och färdigt så bara att tända den när det känns för mörkt och man vill ha extra mysigt.

(Ljusslingan är från nätbutiken och är en perfekt uteslinga tycker jag med bra längd!)



Hej hösten, du behöver bäddas in...

Nästa vecka kommer nobilis riset inför gravsmyckning.
Det närmar sig Allhelgona och som butik måste man ju ligga steget före, så klart.

Det är en speciell doft och mycket höst/vinterkänsla hos mig när det lastas av och läggs in i uterummet för våra utekrukor/blommor till butikens bakre del.


En annan vy nedan...
Mina japanska blodlönnar är så fina nu.
Här ihop med rostiga detaljer som klot och marschallhållare.


Vi har så fin utsikt från våra fönster och nu på hösten när träden lyser gula så är det så magiskt när solen lyser i löven och morgonljuset faller in...


Godmorgon till söndagen.
😉
Kaffe, tidning och skrota runt i nattlinne var min start på dagen sen var det ut och springa genom dessa vackra skogar och stigar vi har här.

Knäreds natur och skogar är fantastisk!
Inte konstigt att så många från vårt grannland köper stuga just här i skogarna.


Hemma.
💛


Oktober kram från mig
och med önskan om en fin kväll och en god start på nya veckan till oss alla.
💛

Inga kommentarer: