söndag 14 oktober 2018

Glitter, löv och söndagstankar.


Kanske lite svårt att fota adventsbelysning när solen lyser och träden speglar sina oktoberfärger genom fönstren...
Men så kom jag på att jag kunde låna Olivias rum, blev toppen.

Det börjar ju nämligen sökas på en del belysning och julsaker i nätbutiken det ser jag.

Man vill inte lägga in saker för tidigt men nu börjar det bli dags så smått, så smått.

Som butik måste man ju ligga många steg före och det är tröttsamt att behöva försvara sig till dem som säger åh men det är för tidigt...
Det är inte jul än osv, osv...
Kan bara säga, de har ingen butik och vet tydligen inte hur det funkar.

En nätbutik är ett skyltfönster som kunden ska kunna titta i och fundera lite, kunna planera, drömma om vad man kanske ska köpa...
Många tycker om att titta och tänka.
Därför kan man inte ta fram det en eller två veckor innan advent. 
Så var det kanske förr men definitivt inte nu. Och jag ser som sagt vad det söks efter...

Jag kommer att börja smyga in lite utav detta efterhand i nätbutiken
 och i butiken är det så att efter Allhelgona så kommer det upp i fönstren på plats också.

Funkar bäst så.



Jag blev lite kär när vi plockade upp denna kon i fredes i butiken...
Den glittrar så fint och är även superfin när den inte är tänd.

Finns nu i nätbutiken.


Passar perfekt i ett fönster men lika fint så här...
På ett bord inne i rummet.


Nedan;
Utsikten från Olivias rum...

(Saknar henne och tycker det känns bra att städa och fixa lite här ute varje helg...)


Igår blev det bio och middag på stan.
Idag har jag ägnat dagen åt lite jobb men också en massa tvätt och saker jag ville greja med.
Vädret har varit magiskt idag också.

Avslutar detta inlägg som jag började dagen.
Med att ta min kaffekopp ut i den glänsande glittrande oktober morgonen och trädgården som började vakna, i nattlinne och en kappa över.


En liten stunds filosoferande innan jag satte fart.


 Här blir det höstgryta till middag.
Tänkte jag skulle bakat en äppelpaj också, men nej...pallade faktiskt inte det...


Hoppas ni haft en fin helg.
Kram

Inga kommentarer: