fredag 26 oktober 2018

Dekorationer och inställda planer...


I min lilla värld av blommor.


Hej där.

Som ni vet gillar jag att jobba mycket med naturmaterial och sedan sätta till lite "köpefint".

Jag tycker det är en styrka att se möjligheter i det som finns omkring oss och det blir vackert på ett sätt som kan vara lättare att ta till sig för många och sedan applicera med egna händer utan att det kostar en förmögenhet.

Kanske har inte alla råd att ha stora maffiga buketter och arrangemang till helgen...som vi ju gärna möts av nu för tiden på sociala medier...😊
Men av lite kan det bli mycket.
Lite från naturens skafferi och uppblandat med lite köpt piff så blir det ofta så personligt fint!

Så se dig omkring och använd fantasin och skapa något att njuta och glädjas av.


Mossbollarna jag gjorde för någon vecka sedan behövde nu fräschas upp lite och det var med något nytt äpple och några löv och bär och så blev de som nya och fräscha igen.

Kostnad för dem?
Allt från naturen utom ilex bären (köps på kvist) och så behöver man förstås spoltråd att vira sina bollar med.
Mossbollar är faktiskt ett mysigt höstpyssel man kan göra mer eller mindre avancerat hur man väljer att dekorera dem.

På mossbollen blir det extra fint att addera kuddmossa, kornellgrenar, kottar osv.😊


Har också fräschat upp min lövkon.
Detta gjorde jag faktiskt för att det skulle fotas ett höstinspirations reportage här idag fredag av en tjej jag beundrar supermycket, och jag har verkligen älskat hennes bilder i många år....
Just nu har hon dessutom ett omslagsfoto på en stor engelsk tidning ja alltså hon har sån känsla i sina bilder...
Tyvärr så kom det dåliga vädret emellan...buhu....ja så känns det när man fixat och grejat....

Så vi får satsa på en annan typ av reportage ifrån butiken.
Det finns ju en annan härlig säsong i antågande som ju säkert ingen missat..haha...
Julpyntet smyger sig redan fram överallt.

Men jag ser ju i webshopen att det uppskattas och efterfrågas och många sökningar på just detta.

Så man kan väl säga att vi är många som gillar att fundera, inspireras och planera inför detta.






Vi har fått hem så läckra öppningsbara granar...
Nya i webshopen för dagen och säljer med strykande åtgång.

Jag har fyllt denna gran med små malusäpplen och mjuken.


Visst är det fint?!
Lyser upp ute som inne och kan pyntas på många sätt, också vackert att lägga in en tunn ljusslinga i granen...


Fredagskram
💚

Inga kommentarer: