måndag 24 september 2018

Lovika Grå och gyllene detaljer.


Måndag och det blev plötsligt så kallt.
Jag hade sommarskor när jag klev utanför dörren idag morse och vi skulle köra för dagen men sen var det bara att konstatera att stövlarna skulle på i stället!😊
Alldeles för kallt för skor utan sockar...


Jag skrev ju igår att jag målat lite.

Hann inte ta världens bästa bilder för jag har faktiskt inte ens hunnit fylla i de öppna facken ännu...haha...Där ska mina sparade bästa tidningar in.

Men i alla fall.
Vägg och skåp är målade i Lovika Grå.
En väldigt ljus behaglig mild grå som om man inte tittar noga på dessa bilder kanske tom kan uppfatta som vit.

Men det är den icke.

Detta rum har tidigare varit två rum plus en toalett och en skrubb så det har lite annorlunda vinklar och vrår och därför målade jag i vintras en del med denna nyans, Lovika Grå.
Nu kände jag för att fortsätta och även måla in IKEA skåpet i samma nyans så blev det mera enhetligt.


Satte upp dessa tre solspeglarna som säljs i set om tre.
Pris 359:-
Tänkte nog komplettera med någon eller några tavlor också eftersom det finns plats längs väggen till byrån.
Har nog sett just den varianten någonstans på instagram om jag inte minns fel och tyckte det var så fint...



Nya lyktor med varmt gyllene sken som också de finna inlagda i nätbutiken nu.


Bytt knoppar som passar till de guldiga inslagen i rummet.

Knopparna är "Grekiska nycklar" och finns i nätbutiken under kategori Inredning/Knoppar.

Väldigt stiliga, finns i silver och guld och kommer från Svensk Marmor.


Lite löv så enkelt fint det kan vara...

Så här, bild nedan, hade de satt upp speglarna i montern på Formex.

Väldigt fint att ha dem på rad så också.


Häromdagen kom dessa blommor hem.
Tål garanterat frosten när den kommer))
😉
(dessa skickar vi dock inte i webshopen då de blir för långa för Service Point)



Ok det var detta.😊
Nu ska vi fota lite handskar som kommit hem.
Börjar bli dags att vilja dra sånt på frusna händer också...

Sen väntar blombilen och nya inköp där.

Kram och fin måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina speglar! Ungefär vilken diameter har de?
Önskar dig en fin kväll!
Jessika

Tulipa sa...

Ja visst är de fina!
Ca 25-26 cm i diameter har speglarna.

Ha en bra dag.