söndag 23 september 2018

Hösthelg


Årstiderna inspirerar.
Och hösten gör det väldigt mycket!
Det vet ni ju att jag tycker.

Denna helgen har jag fixat lite inne men inte så mycket som jag tänkt faktiskt.

Men ändå,
hur glad blir man inte av att fixa och dona och göra snyggt, små som stora förändringar det spelar ingen roll bara det händer något och att årstiden syns och känns....

Inomhus har jag i alla fall målat klart det jag påbörjade för några dagar sedan så nu är både skåp och vägg grått, en ljus ljus grå.
Bilder på det en annan dag.
Och bara det där med att plocka in lite vackra löv eller annat höstigt och dekorera med inne...
Hur fint blir inte det?!
Jag får sån energi av att fixa och pyssla, att känna att det blir fint.
Bästa lyckopillret om ni frågar mig!
Och att göra saker man mår bra av ska man ju göra så mycket som möjligt eller hur?


Denna helgen har verkligen haft betoning på höst i allt jag gjort.
Jag har tömt utekrukor på blommor och ställt in de krukor som inte tål frost i uthuset, bara att komma in där och känna doften av äpplen som ligger på vinterförvaring är magisk ...

Svamp har plockats, tulpaner har planterats, vi har eldat i kaminen, gjort långkok, druckit rödvin, bakat äppelpaj, tagit rundor i skogen, gjort höstkransar och så kom världens finaste regnbåge som en uppenbarelse på hösthimlen...

Ja jag har väl denna helg gjort allt som är typ det höstigaste jag vet.😊
Förutom regnbågen då.

Den var en bonus.😉


Jo jag glömde ju en annan sak som är mycket höst för mig...😊
Jag har börjat läsa i en bok...haha...
Japp, det är inte rekord på min bokläsning direkt men när hösten kommer vill jag läsa lite i alla fall, och så är det bra träning i att lägga telefonen ifrån sig.
Något jag tror de flesta av oss behöver jobba  på...

Hoppas helgen varit fin.
Med eller utan bok och äppelpaj.😉

Syns imorgon.
💚

2 kommentarer:

UlricaA sa...

Trots vind och väder och rusk har denna helgen varit underbar och ja jag har nog fått gjort ungefär samma som du, dock inte planterat tulpaner ännu, gick och gluttade på lökarna i affären häromdagen dock. Men rödvin, äppelkaka och skogen stod på agendan, plus stallgöra, en tur till stan så tjejerna härhemma fick shoppat loss lite höstkläder, lunch på Hallarna och ja en väldigt massa hästhoppning på tv oxå givetvis :) . Vet inte redigt vad jag ska titta på på tv nu:) haha. Sen har jag kommit på en annan bra grej att lägga telefonen ifrån sig på, jag hittade mina gamla broderier i ett skåp häromdagen. Eller gamla, dom är ju nyinköpta för typ två år sen men inte påbörjade. Istället för att hela tiden sitta med telefonen...väldigt rogivande.....ha en underbar vecka! kram :)

Tulipa sa...

Lät som en mysig helg!

Alltså det där med broderier är inget som passar mitt tålamod...haha...det vet jag bestämt...Jag kör på en bra bok istället...hihi...

Ha en bra vecka och stor kram!