söndag 2 september 2018

Allt vackert nu...


Vilket härligt väder söndagsväder det blev.
Riktigt varmt och en sån där dag som bara är gjord för att vara ute i.

Jag har fixat en del i trädgården.
Bla städat i mitt lilla rum i uthuset så att jag lätt ska kunna få in alla krukor när det börjar bli dags.
Det närmar ju sig.
En del krukor har jag börjat tömma och en del har fått flytta fram här vid dörren istället för att stå vid uterummet där man ju inte hinner vara lika mycket längre.


Pyntar med mossa och äpplen.

Så härligt att det är så gott om äpplen i år eftersom det är så fint att dekorera med.


Lite Japansk Körsbärsbenved har också blivit dekoration.
Jag har två av just detta träd och jag älskar dem!
Rekommenderas!
De är så fina nu!

Att ha rabatter som bjuder på sensommar vackert är en fröjd.
Tex olika prydnadsgräs ihop med japanska lönnar, körsbärsbenved och höstanemoner...
Väldigt vackert och det har jag i ett land vid dörren så man ser det varenda morgon och kväll vilket är perfekt nu när man jobbar och mest hinner se det på vardagarna.


Där jag ställt denna bänk är det dock grönt som bakgrund så då passar det utmärkt att pynta framför den.


Trädgården levererar många fina blommor fortfarande...


Plockade en busig bukett med vad som föll mig in.😊



Igår var jag och mina killar ute och åt och sedan blev det bio.
Vi försöker vänja oss vid att O är iväg nu så då är det extra mysigt att göra något tillsammans.


Men idag har jag bara varit ute i trädgården.
För mig själv.
Pysslat och fixat och i lugn och ro.
Försöker koppla bort jobbet lite...
Bara vara, men jag är dålig på det)) Hjärnan går på högvarv hela tiden och det är en stressfaktor.


Finfina vindsnurrorna ovan som verkligen blivit populära sen vi fick hem dem till butiken i förra veckan.
De skimrar vackert i ljuset...



Och så var det ju det där med doftpinnar.
Vi har fler sorter i butiken än vad jag hunnit lägga in i webshopen, men vad jag älskar doftpinnar!
Både så vackert och doftar ljuvligt.

Jag har tom svårt att slänga dem när de är tomma för de doftar ju fortfarande och då är de perfekta att ställa i små trånga utrymmen.

Ikväll blir det grilla.
Bakat äppelpaj har jag också gjort.
Riktigt söndagsmys.
Älskar det.
Älskar hösten.

Och efter denna sommaren så kan man ju inte klaga...

Som jag läste någonstans igår;
"Tan lines fade but memories will last forever.


Sommarkväll 2018.
Tio poäng av tio!
😊💜


Kram på er!

Inga kommentarer: