söndag 29 juli 2018

Nektarinsallad med couscous och halloumi


Hej.

Dagarna går och det blev lite tyst på bloggen.

Vi packade nämligen passen och drog iväg på en liten mini trip, mannen och jag.
Vi kom hem sent i natt och sen har dagen gått åt till att lasta av och packa upp.
Fixa paket som ska skickas imorgon i butiken och annat man måste göra när man varit borta.

Om du undrar vad vi gjort när vi åkte iväg så ser man en glimt av det på instagram.
Jag kommer att återkomma om det en annan dag men nu vill jag faktiskt bara dela med mig av detta somriga recept innan ja ska doppa mig i vattnet nedanför huset och slänga mig i en solstol...


Detta gjorde jag en kväll i veckan som tillbehör till grillat (innan eldningsförbudet!)

Nektarinsallad med couscous och halloumi
4 portioner

-recept från Coop-

3 dl couscous
2 msk smör
200 g halloumi
4 nektariner (jag tog bara 2!)
1 rödlök
ruccola efter smak och tycke

Citronette;
1 citron pressad saft
1 dl olivolja
1 msk flytande honung
1/2 tsk chiliflakes
1/2 tsk salt

Tillaga couscous enligt anvisning på paketet.
Blanda sedan ner smöret. Skär halloumin i fyra skivor och nektarinerna i klyftor. Skala och klyfta rödlöken. Stek eller grilla löken mjuk och stek eller grilla nektarinklyftorna och halloumin tills fin färg.
Blanda citronetten.
Fördela couscous, ruccola, halloumi, lök och nektariner på ett fat eller i skål och ringla över citronetten.

Riktigt sommarfräscht.

Min fina skål är från PB Home och hittas i nätbutiken.


Älskar verkligen denna typen av mat på sommaren...


Hoppas du haft fina dagar i julihettan!
Längtar efter regn till trädgården nu och igår på hemvägen så mötte vi regnet i Tyskland, men det kom visst inte längre än så...

På återseende

Kram från mig

Inga kommentarer: