måndag 9 juli 2018

Min jätteverbena & jag, och snygg bordet))


Måndag med mulen himmel och sommarens värme och blå himmel känns konstigt avlägsen...

Helgen gick som vanligt i raketfart, men lite extra snabbt denna helg, och det var knappt man hann blinka så var den slut.

Här är i alla fall lite fler bilder från dagarna som nyss var.



När mörkret faller och solcellslampor tänds i trädgården...
Det är bara så väldigt fint och stämningsfullt.
Både kloten och slingan jag har på flaskan är solcell och finns i min butik.

Kloten ska laddas med den platta botten upp men det är fint att vända dem och lägga dem så här när man vill variera sig och inte ha dem hängande.



Nu kan man verkligen plocka in oregano i massor och sätta som stora buketter.
Sprider sig med en väldig fart och har inte ont av torkan...

Jag älskar ju visserligen värme och sol men det är otäckt när det aldrig regnar och naturen skriker efter vatten och alla följder det blir av detta...
Aldrig blir det lagom...



Vi har blivit med igelkotte i trädgården.😊
Det är vi så glada för!
Vi såg den först i lördes så nu gör vi allt för att den ska stanna...
Lägger ut mat och kikar efter den.😉
Det är säkert tio år sedan vi sist hade igelkotte i trädgården så det känns väldigt bra.
Igår låg den och sov under en buske utmed husväggen i princip hela dagen...
Den tyckte nog det var varmt och laddade batterierna inför natten...😊
Och smaskar i sig kattmat gör den gärna...


Födelsedags kalas har vi också hunnit gå på.




Och kolla bordet som min bror gjort...
Jag tycker det är så himla snyggt!!!

Detta har de på sin uteplats till trädgårdssoffgruppen.


Han har svetsat ställningen till bordet och sen gjort skivan av marockanska kakelplattor som också behandlats för att tåla att det regnar på det.
Skulle verkligen vilja ha ett sånt själv...😊


I år har jag tjatat flera gånger om att man ska plantera jätteverbena i sin trädgård eller i kruka.

Kolla så maffig mina är nu!

Vi är vid dags datum skrivande lika höga nu.
Min jätteverbena och jag.😉


Fast att den har fått största krukan jag har i butiken (från Tine K) så kräver den vatten två gånger om dagen nu när det varit så soligt och varmt.


Idag har vi dragit vinnarna i tävlingen vi hade under Knäreds Dagen i lördes,

Tack alla som var med och tävlade!

Vinnaren av Lo-ika outfiten är Annica och påsen med härligt innehåll från Washologi är Emma.

Bägge vinnarna har underrättats.

Hoppas din vecka börjat bra!
💜

PS; kanelbulle recept kommer imorgon.

Kram!

Inga kommentarer: