måndag 16 juli 2018

Boktips, sommar, jobb och lite trädgård.


Bara vara dagar.

Har ni kanske dem nu?

Jag jobbar vidare men njöt av en ledig kravlös dag igår.
Öppnade knappt datorn, ingen blogg, knappt jag kikade på instagram.

Hjälp vad skönt det är att vara icke uppkopplad emellanåt.

Jag hörde på Hannah och Amandas podd häromdagen (Fredagspodden) att man skulle sluta följa alla som lade upp ljuvliga semesterbilder och hur snygga de var i bikini och baddräkt så man slapp må dåligt över det...haha...
Skäääämt åsido.😊
Jag ska snart vara lite ledig jag också tänkte jag.
Men jag inser oftare och oftare att det är galet skönt att glömma bort att kolla instagram en dag,(eller två om man nu skulle klara det...😉)..
Det är liksom inte det viktigaste och ibland blir det så onödigt viktigt allt det där.

Ja jag har lite kluvna känslor runt det emellanåt eftersom jag också har det inbakat i mitt jobb.


Så här gott hade jag det i alla fall igår.

Pysslade lite i trädgården innan det blev på tok för varmt och sen var solstol, bok, jordgubbar och bad från bryggan.

Äntligen årets första dopp för mig. hurra!
Underbart var det och sommaren landade med en krasch i kroppen (som om den inte redan gjort det men riktigt fysiskt när man äntligen hoppar i plurret också)
Sommarfrihet är vad det är!
Sen satt jag på bryggan och åt björnbär från buskarna runtomkring och bara njöt av livet.
Enkelt sommarliv när det är som bäst.


Ikväll har jag tagit en runda i trädgården....
Flyttar runt på tagliatelle kloten...


Boken jag läser.
Såååå spännande!


"Sov du lilla videung" av Cilla & Rolf Börjlind.


Precis som jag just nu har många olika dagliljor och phlox som blommar så gör mina astilbe likaså.
Är till sin bästa fördel precis nu alltså...😊
Här en söt liten lägre rosa.


Balkonglådans färger...


Nu ska jag fortsätta läsa min bok denna kväll och sitta ute tills det blir för kyligt.

Jag har också bakat en tårta och gömt så den som fyller år imorgon inte ska se den...
haha...det är bra att ha ett kylskåp i butiken som man kan gömma viktiga saker i))😉



Så hörrni, butiken har öppet precis som vanligt denna veckan.

Nästa vecka stänger vi troligtvis tidigare på tisdagen men mera information om det då.

Denna vecka alltså ordinarie öppet.

Fortsatt fin dag.
💜

Inga kommentarer: