tisdag 26 juni 2018

Sommartålig krans.


Så här på sommaren finns det inte så mycket man kan binda en krans av som sedan håller och inte vissnar ganska omedelbart.

Men GRÄS, i alla dess former är ju så vackert och blir hållbart i en krans.

I helgen gjorde jag en och hängde på dörren hemma.

Blandade i lite halvt omogna grenar av björnbär också bara för att jag kände för det, men det går ju lika bra att hålla den enbart som en krans av gräs och den håller super som en sommarkrans.

Blanda olika gräs eller håll dig till en sort...

Jag tog cykeln och plockade mig en korg längs vägen...


Underbara sommar...


Denna har jag bundit på en stålring.
De säljer vi i butiken i två storlekar och blir fina när man vill ha en tunnare krans.



Vill man piffa till sin krans bara för kvällen?

Stick i en ros eller två...
😊
Här har jag bara hängt kransen i min Flammentanz ros men ni förstår tanken...?
Lätt att piffa upp kransen är det om man vill sen håller ju det blommande en kort stund men kan vara kul ändå om det ska vara extra fint.


Glad Tisdag på Er.

Idag värmer solen fint igen och det är klänningsväder.

Kram Mariette

Inga kommentarer: