fredag 1 juni 2018

Om ett gammalt skrivbord och My Feldts vackra bok.


Heeej!

Åh detta skrivbord...det är så nött av tid och färg men det är så vackert.
Just för att det är så.
Jag tänker att det är ljuvligt fint i en ateljè, i ett växthus, eller i våningen med modernt som gillar en ordentlig stilkrock och vill ha något som verkligen bryter av, i lanthuset, hos den som älskar att pyssla och skriva...Hos den som vill lägga upp fina böcker, sätta penslar i burkar, fjädrar i vaser, snäckor på rad...
Ja man kan väl säga att detta är ett skrivbord som sätter fantasin i rörelse.

Historia är vackert och perfekt är tråkigt.
(jag känner så extra mycket just nu...)





Igår när jag kom hem låg den finaste boken i postlådan...


My Feldts bok "Blåbärssnår, äppelskrutt och rabarberskugga".
Vilken bok...
Bilderna, texterna... Som poesi.
Jag blir så himla rörd och berörd när jag läser denna.
Väldigt vacker och annorlunda.
Den träffar mig rätt i hjärtat.


Läser den från pärm till pärm...
Tar in alla ord och alla bilder.
Äntligen en bok med något mera, som känns vacker och äkta inifrån och ut.
Från början till slut, på sitt eget vis.
En historia och bakbok för alla sinnen.


Och så lite nytt i nätbutiken.
Tröjor med två olika peace tecken från Lo-ika.

Här syns den ena varianten.



Sommarkärlek.
💚

Inga kommentarer: