onsdag 13 juni 2018

Jordgubbssylt och blommor.


Jag verkar ha drabbats av den husliga ådran denna veckan.
Det är bara onsdag men jag hunnit att både baka, göra jordgubbssylt och sätta flädersaft som just nu står och drar i kylskåpet.
Jag tror det är det svalare vädret som gör att man nu vill ta vara på sommaren på ett annat sätt.

Jag tycker om att stå i köket och safta och baka med bär, se solen lysa genom mina pelargonier i köksfönstret, lyssna på P1 och bara vara "tantig"...
eller rättare sagt husmoderlig.😊

Roligt att P1;s sommarpratare presenterades idag, där är flera jag verkligen ser fram emot att lyssna på.
Ett riktigt sommartecken!😊

Idag när jag gjorde jordgubbssylt så gjorde jag med rätt så grovhackade jordgubbar...


Recept här!

Sommar på burk, hur härligt!
Och så lätt att göra.


Ja vi vet ju alla att det är midsommar nästa vecka och jag kan säga att det är brist på blåklint för er som inte redan vet det.
(kanske mest vi blomsterhandlare som blivit varse detta nu).
Vädret spelar stor roll och värmen vi haft har påverkat blåklinten vilket gör att även fast att vi beställer hem blåklint så vet vi inte om vi får några...


Hemma i vår hall just nu.
Älskar den blåvita urnan som blir så fin till somriga blomster.


Jag tog korgen och pallen och klättrade upp i vårt fläderträd och klippte fyrtiofem klasar.
Sen var det saft på gång.


Sådana här ljuvliga hortensior har vi fått hem till butiken nu.
Magical hydrangea.
Dessa hortensior blommar i 150 dagar med rätt skötsel.


Rosbågen är som vackrast just nu...


Sommar kram.

Inga kommentarer: