fredag 8 juni 2018

Jordgubbar och enkel sommardekoration.


Man kan ju tro att dagens blus var planerad efter vad jag skulle fota;
En härlig skål med jordgubbar.
Men så var det faktiskt inte.
😊
Och det är oftast så att det är något från dagen som inspirerar till en bild, som poppar upp i huvudet att det vore fint... Och just idag när jordgubbsmannen kom inrullande på gården så var det liksom givet att ta en bild när dagens outfit ser ut så här.
Rött och vitt.


Jag tycker om att äta mina jordgubbar precis som de är.
Det vill säga solvarma, utan vare sig mjölk, socker, grädde eller vad man nu vill ha till.
Jag vill bara ha dem enkla.
Då smakar de i mitt tycke som allra bäst.
Ren och skär jordgubbslycka.


Ett litet DIY pyssel.
Fyll en gammal glasburk, skål eller liknande med snäckor och lägg i en ljusslinga.


Sommarfint på studs.



Riktigt fina bordsdukningar kan man göra med detta när man vill ha hav och sommar som känsla.


Ljusslingor med batteridosa från butiken (finns i nätbutiken under Belysning), burk från antiken och snäckor från åren...

Bästa fredagen till dig!
💖

Inga kommentarer: