torsdag 24 maj 2018

online-offline


Vilken värmebölja det är.
Har Maj någonsin varit så här fin, 
dag efter dag...

Nu blommar redan den vita rosen ute på gården i butikens trädgård och det är verkligen tidigt.

Ett av de vackra kloten lade jag i ställningen som en gång innehöll en glasskål.
Tycker det är lika snyggt när dessa klot ligger högt som på marken...

Annars har jag jobbat mest med mina blommor idag.


Vi har fått rejäl påfyllning av blommor också..
Nedan syns några pelargonier och krukrosor.

Det blir en del vattnande dessa dagar...


Ett par till nya örhängen som landat i nätbutiken.
Hjärtan, hur fint som Mors Dag present..?!😊


Här har jag hjärtörhängena på mig.
(Halsbandet är Carolina Gynning)


Tokgillar dessa löv också...
Jag kan verkligen bli så trött på att kolla mobilen för ofta...
Varför gör man det...

Jag gillar det inte och försöker faktiskt träna mig på att bry mig mindre om det helt enkelt.
Visst, jag måste hålla på för jobbets räkning så är det bara.
Och jag tycker det är roligt men det har en annan sida också och den tröttar ut en.
Man pallar inte vara uppkopplad för mycket för att det ska vara hälsosamt och sunt.
Jag känner rentav en lättnad och befrielse om jag inser att jag inte kollat mobilen (eller datorn och mailen där) på flera timmar ibland...
För det är lite så att det tar för mycket tid av ens riktiga tid emellanåt.

Ja för mycket av tiden förutom det som MÅSTE göras via mobil eller dator då så klart.


Haha.. här skulle jag vara "rolig".


Selfies är inte min grej och finns inte i min mobil.
I hate it!
Jag vill bli fotad av någon annan än mig själv, känner mig ytterst fånig att försöka ta en bild på mig själv 😊 så....
gammeldags, ja visst kanske det...😉


På eftermiddagen idag hade vi besök av ett gäng damer som var på utflykt och valt att lägga in ett stopp hos oss så jag berättade lite om butiken och sen kikade de runt, inne och ute.
Trevligt!

Nu ska jag stänga ner här.
Dags att kvällshandla lite och sen köra hemåt.


PS; Svenska jordgubbar som vi brukar sälja...jag hörde något viskas om att de kommer i nästa vecka.
Hoppas verkligen det.
Längtar efter dem.


Vänlighet 
och kram!
💚

Inga kommentarer: