fredag 23 mars 2018

Kalkgrå, Lady Minerals


Den nymålade hörnan med mineralfärg i nyans Kalkgrå.

Blev en riktigt fin ljus och mjuk grå.
Jag är supernöjd med nyansen.

När jag öppnade burken med färg så var den dock alldeles brun/grå så jag tänkte herregud den bilden på färgkartan var verkligen missvisande på hur nyansen skulle se ut! Men jaja, nu får det väl bli denna mörka då...(Bruten färg återtages ju ej så klart.)

Sen, blev det en heeelt annan nyans när färgen torkat! Jag hade glömt att det var sån skillnad på "blöt" mineralfärg och torkad klar.😉
Det gäller alltså att ha is i magen när man ska måla med denna typ av färg och inte få en färgchock när man öppnar burken och börjar måla, utan vara medveten om att den ändrar sig rejält och den riktiga nyansen visar sig först när den torkar...


Så lilla väggen är klar och jag är supernöjd med den uppfräschningen.


Klassiska blå/vita lockurnor finns nu hemma i butiken i en ny modell.

Så stiliga dessa tycker jag.

En klassisk inredningsdetalj som liksom aldrig går ur tiden.

Hittas i nätbutiken också.



Hemma i hallen.



Kram och fin fredag!
😊

Inga kommentarer: