söndag 4 mars 2018

Innan man hinner blinka...


En lugn och stilla vintrig söndag...
Tänk vad denna månad skiljer sig åt år från år...

Jag råkade se, eftersom jag hittade några av mina dekorationer och kransar på pinterest när jag kollade påskinspo, att en krans som var upplagd där den hade jag publicerat i början av mars 2012 och vilka vårkänslor jag hade då))😊
Då var jag ute och fixade och våren jublade..
Det var annat än nu kan man lugnt säga.

Nu är det mer som om man vill gå i ide eller nåt...

Slow living...
😉

Pysslar lite hemma och tar fram vårdekorationer som är naturnära i tonerna.
Så fint och vårmysigt att ta fram sånt nu...

Reden, hönor, fjädrar och liknande...det är vårtema...
Inte enbart påsk.

Men det är istället EFTER påsk man vill byta ut det för sommarkänslan...
Fortsättningen som komma skall....

Så därför är det himla fint att börja nu innan.
I god tid.

Sen är ju påsken över innan man hinner blinka knappt))😉



Jag tänker att den fina hönan som är en skål är superfin att sätta en bukett i också.
Det ska jag göra senare i veckan, kanske med hönsnät som man sen bara sticker ner blommorna i...
Tror det kan vara riktigt vår fint.


I ett av fönstren...

Skål med lock By On och vaser Studio Cajsa Carlenius hittas i nätbutiken och jag har precis också lagt in det fina lilla redet som syns på de första bilderna.



 Rosa fjädrar och glasägg är vackert...


Ikväll ska jag testa ett nytt recept på pasta från Fredriks fika.
Som sagt, helgen får gärna innehålla lite nya recept tycker jag.
Skulle bakat ett bröd också men där hade jag missat att köpa hem en ingrediens så det får bli till veckan i stället.
Den som väntar på något gott heter det ju))😊

Hoppas helgen varit bra.

Kram M

Inga kommentarer: