fredag 12 januari 2018

Vilken härlig känsla!


Lika härligt som det är att plocka fram julen lika magiskt underbart är det att städa bort den!
Vilken känsla...
Nytt hopp och ljus infinner sig i hemmet och i kroppen och allt man haft över julhelgerna känns bara dammigt och mossigt och ja...usch, ut med det så man kan damma av på riktigt och fräscha upp...
Man vill torka av krukor, duscha krukväxter och bara göra det rent och nystarts fint.

Idag har jag börjat med detta och nu är allt borta, man har lite mer än man tror när det kommer till kritan...puh...
Och den där städningen och piffet det får jag ta tag i under helgen för det hanns inte med, men granen flög ut genom dörren och stjärnorna togs ner.
Så mina helgplaner är att dona och fixa hemma (och jobba så klart...
Det är så skönt att ha en helg till bara vad man vill.
Det är avkoppling och så kan man bocka av lite på listan...



Har tavlor som ska upp bla men eftersom jag är glad i att flytta runt är det smidigt om de bara kan lutas mot en vägg...
Jag är för övrigt väldigt svag för blått, vitt och grått nu...

Måste verkligen ta tag i väggarna i detta rum som blivit lite misshandlade av den förra inneboende...😉

Kanske att jag aldrig visade en bild på mitt nymålade lilla innanrum vid dörren som jag målade grått i höstas.
Innan var det beige.


Det blev en mild matt mjuk grå som jag gillar.


Kör på samma färgtema på kläderna idag!
Och halsbandet från Carolina Gynning passar det där med att längtan efter våren..
Fjäril och allt!😊


Hoppas dagen varit bra och en riktigt fin fredagskväll önskar jag dig.

Kram Kram

Inga kommentarer: