onsdag 31 januari 2018

Hej då januari.


Hej då Januari.

Ja det känns ju inte så sorgligt att skriva det och ta ett steg närmre vårens tid...

Här i fönstret hemma brinner ljusen och en enda tulpan fyller mellanstorleken på vas från Cajsa Carlenius.
Vi pratade om dem under kvällsmaten igår för då hade jag lagt mina två på mitten av matbordet.

Olivia tyckte de påminde om stenar...
Och det kan jag hålla med om.

Som en bit av naturen med ett hål för något vackert...kanske något blommande eller bara grönt.

De är spännande att se på med sina former och krypglasyr...


Vill tillägga att tulpanen jag har i är en lite större finare tulpan än den man köper billigt i matbutiken.

Nästan så fin som en enkel pion med sin svavelgula ton och dubbla blad...😊


På ett bord i butiken...

Superfint att även ta en liten vårlök (dela på lökarna när du köper en kruka) och stoppa ner någon enstaka lök i en sån här vas.
Våren växer i stenarna!



Det faller lite snöblandat idag...

Men med dessa körsbärskvistar och milda färger kan man ana våren eller hur...?

Jag fyller på med vårens nya i nätbutiken...



Tänk när träden blommar hörrni))💜😊


Nu ska jag fylla på mer ute i antiken.
Ett stort utländskt sällskap med buss var precis här och shoppade loss.

Kram

Inga kommentarer: