lördag 30 december 2017

Sammetsröda utropstecken.



Så här dagen innan Nyårsafton är det mest vitt som gäller, men som jag älskar mina röda vackra snittamaryllisar just nu.
De är så otroligt maffiga!
Och blir liksom som extra nästan overkligt vackra utropstecken till den svart/vita nya fotoinramningen.
Vackert tycker jag.

En riktig mysplats att titta på.


Igår kväll var vi och åt årets sista julmat hos svärmor.
Så gott.

Vi hinner aldrig äta julmat så många gånger att man tröttnar på det.
Lite lagom av allt är ändå bäst.

Nu stundar ju som sagt nyårshelg och jag funderar över 2107.
Vad var bra och vad var dåligt...
Vad vill jag förändra och vad kan jag göra bättre.

Vad var minnesvärt och vad var bara tungt.

Ett år innehåller som alltid en massa av allt.
Bra och dåligt och livet står aldrig stilla och vi förändras med det.

Det är oundvikligt att inte bli lite nostalgisk när man tänker tillbaka på ett år tycker jag...

Ett litet men viktigt nyårslöfte har jag i år.
Vi får se om jag kan hålla det.

Men hur som helst kommer ingen nånsin att veta för det är ytterst hemligt.
😊

Med det önskar jag er en härlig lördag.

Vi har öppet i butiken som vanligt idag lördag och imorgon Nyårsafton 10-13.

Kram Mariette

Inga kommentarer: