torsdag 28 december 2017

Mannen som sökte sin skugga


Klockan är tre och mörkret ligger redan över dagen.
Märkligt som man vänjer sig men jag måste säga att jag längtar efter ljuset...
Att dagen liksom hinner vara kvar lite längre innan ljuset är borta igen.

Något som är så mysigt nu är förstås att göra det ombonat hemma.

En skål med blommor, ett ljus, gosiga stickade sockar, en kopp te och en bok.
Ja tack.

Jag började läsa denna julklappen (som jag själv gav bort men i alla fall...haha...😉) på juldagen och hoppas hinna läsa vidare i helgen. Blir nämligen inte så många sidor efter jobb på kvällarna men den är väldigt bra så jag längtar efter att läsa. Och att hinna läsa sammanhängande.
Boken jag läser är;
David Lagercrantz, "Mannen som sökte sin skugga" den femte boken i Millenium serien.

Rekommenderas!
Jag fastnar i den och vill bara läsa vidare och jag tröttnar väldigt lätt nu för tiden när jag läser ska jag erkänna....


Blommor står mest på agendan för mig idag och här nedan är en ny vas jag lagt in i nätbutiken.


Det guldfärgade gallret väljer man så klart om man vill ha på vasen eller inte.
Blir så fint att arrangera blommor i dessa.

Inte många kvistar behövs heller...
Här har jag satt en kvist clematis, en kvist glittrig vaxblomma, en körsbärskvist och en tistel.
Klart!


Kram

Inga kommentarer: