onsdag 13 december 2017

Guldskimmer, glitter och Lucia.


Godmorgon Lucia.

Dessa traditioner vi har...
Låt dem aldrig försvinna.
De är sååå fina och stämningsfulla.
Viktiga.
Och man blir lite rörd varje år...



Min fina gamla Lucia måste så klart fram.
Den ropade jag in på auktion för några år sedan och även om mycket, ja det mesta av vårt julpynt får stanna kvar i skåpet så måste Lucia fram.
Hellre lite större saker än en massa små.
Och helt ärligt så hinner inte jag ta fram en massa smått heller, så där prioriterar jag.

Liksom jag också gjort med en massa annat i år.
Som tex att inte göra något julgodis, inte fixa julkort...Ja jag vet förlåt...men ibland måste man prioritera och se till vad man orkar och förmår.

Det har varit mycket och nu är vi på slutspurten inför jul med mycket begravningar, även en pysselgrej till, för sexton personer (!) plus allt annat som man gör i en blomsterbutik till jul.

Det är så roligt alltihopa men det handlar alltså om att göra det man måste för att reda ut det hela.
Därför får en hel del annat stryka på foten.

Livet som "ensamstående" egenföretagande mamma är inte lätt alla gånger.
(tillfälligt ensamstående ska tilläggas....😊men det har varit många veckor nu...)


Jag är så nöjd med ommöbleringen jag gjorde i stora rummet.
Där solspegeln hamnade mitt emot matrumsbordet och ett lägre bord nedanför.
Att jag inte tänkte på att ha det så innan tänker man ju alltid när man gör en förändring som blir till det bättre.



Den vackra guldiga Chamois duken.
Finns i nätbutiken/butiken.




 Mina finaste örhänge just nu!


Idag onsdag och imorgon torsdag har vi fri frakt på smycken, kläder och assecoarer.
Välj då alternativet Hämta hos Tulipa när du kommer till kassan så går frakten in på 0:-
(gäller ej i kombination med andra varugrupper)

Önskar dig en härlig Lucia dag!

Inga kommentarer: