måndag 11 december 2017

Det går fort nu...


Måndag och denna vecka är det myyyycket blommor på programmet.

Jag har också fyllt på med fler nyheter i nätbutiken.

Som denna ljushållare i svart.
Blir så fint att göra sina egna personliga ljusstakar av dessa.

Som lite extra piff hängde jag dit en stjärna och lade en kvist kryptomeria i vatten i flaskan.

Fint att stoppa ner en grankvist, kanel osv nu inför julen...


Mysigt att titta ut genom fönstret och det är vinterlandskap.



Sån där grovstickad pläd som är så gosigt härlig och inbjudande att ha över fåtöljen, soffan eller sängen...


Stjärnor, speglar och kristall...


Snygga salladsbestick i smidesjärn...Också nya i webshopen.


Min multiamaryllis har börjat slå ut nu.
Drömmigt sagofina...


Idag fick vi också hem de röda multiamaryllisarna!
Så här fin var mitt exemplar lagom till jul förra året.

Så det är alltså bara en enda lök som ger så här många blommor och stänglar.
Jag rekommenderar dem verkligen!

(Och vill ni ha en amaryllis som ska blomma till jul är det hög tid att köpa dem nu.)


Nu har jag varit ute och gått en runda på snöiga gator och lyssnat på Mia Skäringer och Anna Mannheimers podd.
En bra måndag som avslutas under en filt i soffan med tända ljus...

Stor kram till dig som läser.

Inga kommentarer: